ГОТУЄМОСЯ ДО ДІАЛОГУ
1. Які вірші українських чи зарубіжних поетів та поетес про природу ви знаєте напам’ять? Прочитайте їх у класі
Я знаю напам'ять кілька віршів про природу, наприклад "Садок вишневий коло хати" Т.Шевченка.
2. Опишіть усно, які пори року вам найбільше подобаються. Чому?
Мені подобаються всі пори року, але найбільше - весна й осінь. Весна -, тому що пробуджує природу до життя, а осінь - через її барвистість.
3. Розкажіть, чи є у вас улюблені природні пейзажі
Так, одним з моїх улюблених природних пейзажів є вид на Карпатські гори.
4. Поясніть, чим вони привертають вашу увагу
Цей пейзаж приваблює своєю величчю і красою, різноманітністю кольорів (зелені ліси, синє небо, білі хмарки), а також відчуттям спокою і гармонії з природою.
ОЦІНКИ ТА ОБГОВОРЕННЯ
ВІДЧУВАЮ
1. Поясніть, яке враження на вас справив вірш
Вірш справив на мене глибоке враження своєю щирістю і захопленням красою навколишнього світу. Відчувається, що поет сповнений радістю і любов'ю до життя
2. Усно опишіть картину, яка постала перед вашими очима упродовж читання вірша
Під час читання перед моїм мисленним поглядом постала яскрава, барвиста картина природи. Я ніби побачив широкі луки чи поля, вкриті різнокольоровими квітами, що мерехтять на сонці. А небо - блакитне з білими хмаринками. Все навколо переливається і випромінює світло. І ліричний герой милується цією красою, відчуваючи гармонію зі світом. Ось така поетична картина постала в уяві
ДУМАЮ
3. Визначте основний настрій вірша
Основний настрій - захоплення красою навколишнього світу, відчуття гармонії та єднання з природою
4. Знайдіть образи, які передають красу оточуючого світу
Образи, що передають красу: "світ поетів", "поля багатобарвні", "срібно-біло палають світла”
5. Назвіть слова, завдяки яким ви уявили світ поета. Поясніть свою думку.
Слова, які допомогли уявити світ поета: "багатобарвні", "срібно-біло", "палають світла" - вони створюють яскраві візуальні образи.
6. Сформулюйте тему вірша
Тема - захоплення поета красою навколишнього світу
7. Проаналізуйте, яку основну думку висловлено у вірші «Світ бачити є невимовно мило...»
Основна думка - споглядання краси природи наповнює душу поета радістю і надихає його
8. Усно опишіть, як ви уявляєте собі «поля багатобарвні»
Я уявляю "поля багатобарвні" як широкі луки, вкриті різнокольоровими квітами.
9. Прокоментуйте, як ви розумієте рядки:
...срібно-біло
На них, вночі і вдень, палають світла.
Ці рядки створюють образ мерехтіння, миготіння світла на луках/полях вдень і вночі.
10. Поясніть, що символізують у вірші слова «Гляджу сьогодні я крізь скло любови».
"Скло любові" - це погляд крізь призму почуття захоплення світом, яке прикрашає все довкола.
СТВОРЮЮ
12. Поділіться настроєм, який створює поезія Й.-В. Ґете «Світ бачити є невимовно мило». Що спільного в цьому вірші з поезією «Гаї шумлять...» П. Тичини?
Поезія Гете "Світ бачити є невимовно мило..." наповнює душу світлим, радісним настроєм. Читаючи її, відчуваєш захоплення красою навколишнього світу, його гармонією. Хочеться милуватися природою, насолоджуватись кожною миттю.
Схожий настрій передає і вірш Павла Тичини "Гаї шумлять...". Тут теж ліричний герой зачарований красою природи, відчуває піднесення і радість від єднання з нею.
Обидва твори передають відчуття гармонії людини й природи, викликають почуття захвату, милування навколишнім світом. Це світла, оптимістична лірика, що славить красу життя.