Перевірте себе (51-52 сторінка)
1. Яку казку називають чарівною?
Чарівна казка — це розповідь про незвичайні події та пригоди за участю нереальних персонажів. У ньому відбуваються фантастичні події.
2. Як побудовано сюжет чарівної казки? Назвіть його основні елементи. Обґрунтуйте відповідь прикладами.
Сюжет чарівної казки складається з зачину, потрійного повторення і кінцівки. Наприклад, казка «Телесик»:
- Зачин - Колись давним-давно жили були дід та баба ...
- Тричі повторений - Телесика тричі кликали до бережка і тільки на третій раз він приплив.
- Кінцівка - Телесик повернувся додому.
3. Проведіть у класі гру «Впізнай казку». Намалюйте три чарівних предмети з відомих казок і запропонуйте товаришам упізнати казки, у яких трапляються ці предмети
4. Які казкові сюжети називають мандрівними? Чим можна пояснити їхнє існування?
Мандрівні сюжети - ті сюжети, які зустрічаються в казках різних народів світу. Наприклад, про злу мачуху і падчерки, або про богатиря і змія. Існують мандрівні сюжети, тому що життя різних народів схоже, іноді, ці сюжети запозичуються одним народом в іншого.
5. Порівняйте! Наведіть приклади казок різних народів світу зі схожими сюжетами. Порівняйте дві з них.
Перська казка «Шангул і Мангул» і російська «Вовк та семеро козлят». В обох варіантах казок головний герой - вовк. Але козенят в російській версії сім, а в перській троє. У російській версії вовк з'їв козенят, а в перській вкрав. Закінчується казка поразкою вовка і перемогою кози.
6. Пофантазуйте! Яких чарівних помічників ви хотіли б мати? З якою метою ви скористалися б їхньою допомогою?
Мені хотілося б мати ельфів, які б допомагали мені виконувати домашнє завдання, і гномів, які б гралися та займалися домашнім господарством зі мною.
7. Мандруємо інтернетом. Знайдіть кіно- або мультиплікаційну версію вашої улюбленої народної казки. Оберіть особливо цікавий для вас уривок. У класі коротко перекажіть зміст казки й покажіть підготовлене відео. Поясніть, чому ви обрали саме цей фрагмент.