3. Дослідницький спосіб розв’язання проблем







Тобі до снаги

1. Назви один метод наукового дослідження, дві переваги експерименту, три приклади розв’язаних тобою проблем дослідницьким способом.

  • Один із методів наукового дослідження - експеримент;
  • Дві переваги експерименту - наочність і порівняння;
  • Три приклади проблем, які ти вирішив дослідницьким способом - чому морська вода має гіркувато-солоний смак? Як ростуть рослини в різних умовах? Який вміст крохмалю у картоплі?

2. Запропонуй два способи виміряти свій зріст і проведи ці вимірювання. Зазнач: які прилади використано, чи однакові результати отримано.

Два способи вимірювання свого зросту:

  1. За допомогою рівня з кріпленням на стіну та маркером. Необхідно виміряти від підлоги потрібну висоту та позначити маркером. Потім виміряти відстань від підлоги до маркера. Цей спосіб забезпечує досить точні результати.
  2. За допомогою стрічки і рулетки. Необхідно зіставити один кінець стрічки з підлогою і протягнути її до верху голови. Потім потрібно виміряти довжину стрічки за допомогою рулетки. Цей спосіб менш точний, але може бути зручнішим для виконання самостійно.

Результати вимірювань можуть не бути ідентичними через неточності при вимірюванні.

3. Запропонуй дослідження, щоб відшукати відповідь на запитання: яка із двох однакових склянок має більшу масу: наповнена цукровим піском чи гречаною крупою.

Потрібно взяти листок та ручку, дві однакові склянки, цукор та гречку. Увімкніть ваги, поставте склянку на них. На дисплеї має бути нуль. Насипайте гречку і занотуйте отриману вагу на листку. Потім виміряйте вагу склянки з цукром. Зробіть висновки.

4. Колаж ілюструє, які способи розв’язування виголошеної вчителькою проблеми пропонують діти. Визнач переваги й недоліки кожного із способів розв’язання проблеми у ситуації на колажі. Який з них обереш ти? Поясни чому.

Як дізнатися про поведінку акваріумних рибок? Переваги Недоліки
Звернутися до дослідника/дослідниці Отримання інформації в найлегший спосіб Відсутність наочності та спостереження
Провести власне дослідження Наочність та спостереження Займає більше часу, можлива відсутність предмета дослідження
Відшукати інформацію в довідниках з біології Отримання інформації з перевірених джерел Відсутність наочності та спостереження
Об’єднатися в групу і виконати дослідження Наочність та спостереження Займає більше часу, спостереження за предметом дослідження

Я б обрала спосіб об'єднатися в групу та виконати дослідження, адже це не тільки цікаво, але й дає змогу познайомитися з новими людьми, обмінятися думками та ідеями, та отримати більше знань та досвіду в роботі з наочним відображенням даних. Крім того, спільне дослідження може призвести до відкриття нових можливостей та ідей, які можуть бути корисними в різних сферах життя.

5. Переглянь відео про видалення плями з тканини за посиланням

Яку проблему відображено у відео? Поясни, як її розв’язано дослідницьким способом. Як ти вважаєш, чи буде він ефективним для видалення плям від чаю і фруктів? Сплануй і виконай експеримент, щоб це з’ясувати. Результати експерименту презентуй однокласникам/однокласницям.

В цьому відео показано проблему забруднення речей та способи її вирішення. Одним з ефективних засобів є використання прального порошку, який відмінно видаляє плями від чаю та фруктів.

У відео представлено дослідницький спосіб розв'язання проблеми забруднення речей. Використання прального порошку є ефективним засобом для видалення плям від чаю та фруктів. Щоб перевірити ефективність прального порошку, можна провести експеримент. Потрібно взяти дві однакові тканини, забруднити їх однаковими плямами від чаю та фруктів, і прати їх за допомогою прального порошку та води. Потім порівняти результати та оцінити, наскільки ефективним є пральний порошок для видалення плям від чаю та фруктів. Результати експерименту можна презентувати однокласникам/однокласницям.