1. Із персонажами якого твору пов’язано те чи те зображення. Поясніть свою відповідь
Скрипка,
кавун «Тореадори з Васюківки»,
курінь (шалаш) «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера»,
відро
2. Слова «Ніколи не чіпай моїх квітів! Від дотику чужих рук вони можуть загинути» належать героїні пригодницької повісті
- А «Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9»
3. У селі Юрківка відбувалися пригоди
- Б Митька й Сергія
4. Установіть відповідність між назвою твору та епізодом із нього
1 «Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9» - Б Археологи шукають манускрипт у пустелі.
2 «Тореадори з Васюківки» - А. Хлопчики хочуть побудувати в селі метро
3 «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера» - В. Друзі їдуть у село збирати колекцію комах
4 «Ангел Золоте Волосся» - Д. Дівчинка побувала в княжому Києві.
5. Установіть відповідність між персонажем та словами, які йому належать.
1 Ява Рень - В. «Ми з тобою, Павлушо, хлопці неабиякі. Справді, без брехні, ми таки хлопці з фантазією»
2 Митько Омельчук - Д. «Ти сказав, що пошив нас у дурні. Ти, Васю, коли хочеш знати, сам себе пошив у дурні»
3 Клим Джура - Б «Повертайтеся додому й ніколи, чуєте, ніколи не прилітайте на Землю! Бо наступного разу вам це так просто не минеться!»
4 Ангел Золоте Волосся - Г «Перенестися в минуле - це не поїздом у метро проїхатися».
6. Випишіть із вивчених у цьому розділі художніх творів 3-4 фразеологізми й поясніть їхнє значення. У якій життєвій ситуації можна було б використати один із фразеологізмів?
За даними, що містяться у вашому просторі Notion, можна виписати такі фразеологізми та їх значення:
- "Пошив у дурні" - означає обдурити когось або виставити когось дурнем.
- "Сидять собі. В них жупани все кармазинові" - цей фразеологізм може відображати ситуацію, коли люди виглядають гордовито у своєму одязі.
Один із цих фразеологізмів можна використати в життєвій ситуації, наприклад, "пошив у дурні". Якщо ви виявили, що хтось намагався вас обдурити або використати вашу довірливість, ви можете сказати: "Не думай, що ти мене пошиєш у дурні, я все розумію". Це вказує на те, що ви не дозволите собі бути обманутими.
7. Назвіть основні ознаки повісті як літературного жанру. Поясніть їх на прикладі одного з прочитаних у цьому розділі творів
На прикладі повісті "Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера" Ярослава Стельмаха можна проілюструвати ці ознаки:
- Обсяг: Повість має достатній обсяг для розгортання захоплюючої історії пригод двох хлопців у селі Юрківка.
- Сюжет: Сюжет повісті розгортається навколо пригод Митька та Сергія, які прагнуть відкрити таємницю лісового озера, що включає в себе елементи детективу, пригодницького роману та наукової фантастики.
- Персонажі: Головні персонажі, Митько та Сергій, детально розкриті через їхні дії, думки та мотивацію. Їхні взаємовідносини та розвиток характерів є ключовими для розуміння твору
- Тематика: Повість занурює читачів у світ дитячих фантазій, пригод, дружби та взаємодопомоги, а також стимулює інтерес до природи та науки
- Стиль: Стиль повісті є динамічним і образним, з використанням різноманітних описів та діалогів, які допомагають створити яскравий образ пригод та атмосферу таємничості
8. Назвіть елементи сюжету повісті «Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9».
Елементи сюжету повісті "Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9" включають наступні моменти:
- Зав'язка: Головний герой потрапляє до Таємного Товариства Боягузів, де він повинен навчитися використовувати засіб від переляку № 9.
- Розвиток дії: Хлопчик починає боротьбу зі своїми страхами та внутрішніми слабкостями, долаючи численні перешкоди та загрози від інопланетних загарбників.
- Кульмінація: Ключові моменти кульмінації включають виявлення планів космічних хижаків, боротьбу з вірусом страху, а також спротив інопланетним загарбникам, які хочуть захопити Землю.
- Розв'язка: Перемога над прибульцями та подолання власних страхів головним героєм, який стає більш мужнім та впевненим у собі.
Ця повість є пригодницькою науково-фантастичною роботою, де головні герої змушені боротися з інопланетними істотами, використовуючи різні засоби
10. Самооцінювання. Продовжте вислови:
З цієї теми я дізнався / дізналася багато нового, зокрема про різноманітність пригодницьких і фантастичних жанрів, а також про те, як автори використовують фантазію для створення захоплюючих сюжетів та незабутніх персонажів.
Опрацювавши тему, я зрозумів / зрозуміла, що пригодницькі та фантастичні твори не лише розважають, а й спонукають до роздумів про моральні цінності, дружбу, відвагу та інші важливі аспекти життя.
Свої знання з цієї теми я б оцінив / оцінила на високому рівні, оскільки я не лише прочитав / прочитала твори, а й активно аналізував / аналізувала їх зміст та художні засоби.