§48. Як людина взаємодіє з гідросферою







Прочитайте епіграф до уроку. Як ви можете долучитися до збереження водойм?

Ось декілька способів, як кожен може долучитися до збереження водойм:

  1. Не смітити біля водойм та прибирати сміття, якщо побачите.
  2. Економно використовувати воду в побуті - не лити даремно, ремонтувати крани, що течуть тощо.
  3. Не виливати шкідливі речовини та олію у каналізацію чи безпосередньо у водойми.
  4. Брати участь у природоохоронних заходах з очищення берегів водойм.
  5. Поширювати інформацію про важливість охорони водних ресурсів серед друзів та знайомих.

Пригадайте, з чого складається гідросфера

Гідросфера складається з океанів, морів, річок, озер, боліт, підземних вод, льодовиків та снігового покриву.

Перевіряємо себе

1. Яке значення води для всього живого?

Вода життєво необхідна для існування всіх живих організмів на Землі. Вона забезпечує їх життєдіяльність.

2. Як людина використовує води гідросфери?

Людина використовує воду гідросфери для питних і господарських потреб, у промисловості, сільському господарстві, для виробництва електроенергії, як транспортні шляхи тощо

3. Назвіть відомі вам види забруднень гідросфери

Основні види забруднень - побутові та промислові стічні води, нафтове забруднення, хімічні речовини, пластикове сміття

4. Розкажіть про заходи щодо порятунку гідросфери

Для порятунку гідросфери потрібно не забруднювати водойми, економно використовувати воду, не скидати шкідливі речовини у каналізацію, брати участь у природоохоронних заходах

5. Оцініть свою діяльність на уроці. Дайте відповіді на запитання: Що нового дізналися? Хто і як допомагав у роботі?

На уроці я дізнався(лась) про важливість охорони водних ресурсів та способи збереження гідросфери.