Леся Українка. Мрії (сторінка 57)







ПЕРЕВІРЯЄМО

1. Відгадайте зашифроване слово. Як це слово пов’язано з віршем «Мрії»?

Лицарський

2. Лірична героїня вірша «Мрії» більшу увагу звертає на

  • В підкорених, але незламних

3. У рядках

Роки любії, дитячі,

Як весняні води, зникли...

провідним художнім засобом є

  • А метафора

АНАЛІЗУЄМО

4. Які думки ліричної героїні передано в поезії «Мрії»?

Думки ліричної героїні в поезії "Мрії" пов'язані з її любов'ю до лицарства та захопленням сміливими і незламними героями, які борються до кінця.

5. Чому лірична героїня поезії любила читати про «вік лицарства»? Яким, на вашу думку, повинен бути лицар?

Героїня любила читати про "вік лицарства", тому що її приваблювали сміливі і незламні герої, які боролися до кінця. На мою думку, лицар повинен бути відважним, чесним, вірним своїм принципам і завжди боротися за справедливість.

6. Прочитайте уривок вірша, починаючи від слів «Я дивилась на малюнках...» до слів «...Говорив: “Убий, не здамся!”». За кого вболівала лірична героїня? Чому саме?

Лірична героїня вболівала за її коханого, бо вона цінувала його сміливість і незламність.

7. Через що бранка не сприйняла пишного лицаря? Як вона йому відповіла?

Бранка не сприйняла пишного лицаря, бо вона цінувала сміливість і незламну волю, а не зовнішній вигляд. Вона відмовила йому, що він може її убити, але не може змусити її жити за його правилами.

8. Чим читача приваблює образ полонянки? Чи сповнена вона духом нескореності?

Ліричний образ полонянки приваблює читача своєю сміливістю і сильним духом. Вона незламна і готова вперто відстоювати свою волю і незалежність. Цей образ втілює дух нескореності, який захоплює і вражає читача.

9. Знайдіть у тексті рядки, що виражають основну думку твору.

Основну думку твору виражають слова: "Ти мене можеш убити. Але жити не припиниш". Ці слова наголошують важливість боротьби за свої принципи, навіть коли це важко.

10. Чи можна, на вашу думку, вважати, що ліричною героїнею поезії «Мрії» є сама Леся Українка? Поясніть свою відповідь.

Можна припустити, що ліричною героїнею поезії "Мрії" є сама Леся Українка. Вона була відома своєю емоційністю і незламністю, і ці якості відображаються в образі ліричної героїні.

МІРКУЄМО

11. Що спільного в образі дівчини-полонянки з поезії «Мрії» та в художньому образі червоної калини з пісні «Ой у лузі червона калина похилилася»?

Образ дівчини-полонянки в поезії "Мрії" та в художньому образі червоної калини в пісні "Ой у лузі червона калина похилилася" об'єднують їхню силу, відвагу, незламність та величезну внутрішню силу, яка надихає і приносить надію. Обидва образи втілюють жіночу силу, яка здатна подолати будь-які перешкоди та здійснити неможливе. Вони символізують боротьбу за свободу та незалежність, а також натхнення та мрію про краще майбутнє.

Образи дівчини-полонянки та червоної калини стають втіленням української національної гордості та національного духу, які завжди супроводжували наш народ у його історичній боротьбі.

12. Поміркуйте, чи безслідно зникають дитячі роки. Можливо, після них щось залишається. Як про це сказано в поезії Лесі Українки?

Дитячі роки не проходять безслідно. Вони залишають у нас спогади та досвід, що формують нас як особистостей. У поезії Лесі Українки ця ідея відображена через образ дитячих років, які, хоч і минули, але залишили свій слід у її серці.