1. До зачину в казці «Про правду і кривду» належить речення
- А «Узяв дядько ті два кораблі з усім добром і поїхав додому».
- Б «А чоловік сидить собі на дереві та й чує усе, що чортяки
- балакають».
- В «Тут король і признався, що він його небіж — той, що безвісти пропав».
- Г «Жили колись то два брати: один багатий, а другий бідний, що й не сказати» - правильна
2. Щоб вилікувати королівську дочку, треба було
- А посеред міста викопати калиновий кущ
- Б відрубати глухого кутка й підкурити його - правильна
- В зрубати три дерева й покласти на греблю навхрест
- Г з’ясувати в трьох перехожих, як краще жити: правдою чи кривдою
3. Приказкою "Заздрісна людина від чужого щастя сохне» можна схарактеризувати"
- А небожа
- Б дядька - правильна
- В чортів
- Г короля
4. Чим відрізняється казка від міфу?
Зміст казок вважається вигаданим, а міфи створюються як народні інтерпретації того, що було насправді. У казках людина бореться зі злими силами, щоб досягти бажаного, у міфології йдеться про богів і героїв, які вирішують долі простих смертних.
5. Назвіть ознаки казки. Яку вона має будову?
У казок характерні такі ознаки: добро перемагає зло, а міфічні істоти набувають людських рис.
Будова казки проста: зачин, основна частина, кінцівка.
6. Яких учинків небожа не варто й не можна повторювати?
У казці «Про правду і кривду» не можна повторювати помилок небожа: втрачати впевненість у собі, втрачати віру в краще майбутнє. Спроба вкоротити людині віку.
7. Чому навіть у кінці казки дядько все одно не зрозумів, що краще жити правдою, а не кривдою?
Наприкінці казки дядько не зрозумів, що краще жити правдою, а не кривдою. Егоїзм і заздрість змусили його повернутися в ліс. Але зло покарано, він не встиг сховатися на дереві і його чекав страшний кінець.
8. Що уособлюють собою чорти?
Чорти уособлюють собою зло, голод та спрагу, хворобу.
9. Чого навчає казка «Про правду і кривду»?
Ця казка вчить жити по правді, не заздрити іншим. Вчить діяти справедливо і відповідати добротою. Велика винагорода неодмінно знайде своїх героїв.
10. Які події в казці фантастичні?
Зустріч небожа з чортами
11. До якого епізоду казки ви хотіли б створити малюнок? Словесно опишіть його.
— Я забуваю все те, що ти мені робив. Бери собі оці два кораблі з усім добром. А як приїдеш у свій город, розказуй усім, що краще жити правдою, аніж кривдою. Узяв дядько ті два кораблі з усім добром і поїхав додому. Як приїхав уже, стала його заздрість мучити: чого й він не король. Сумував, сумував він, а далі й думає: «Піду й я вішатись, може, й мені так прилучиться, як моєму небожеві «.Узявши мотузок, пішов у ліс на те саме місце, де хотів вішатись його небіж. Але цьому не так прилучилось —де не взялись чортяки, схопили його та й почепили на найвищій гілляці.
12. Інсценізація казки. Зіграйте першу частину казки «Про правду і кривду» (де дядько й небіж з’ясовували, як краще жити: правдою чи кривдою). Під час читання використовуйте засоби декламації.
— А що, дядьку, як краще жити: правдою чи неправдою?
— Е-е-е!.. Де ти тепер знайдеш правду? Нема тепер правди на світі! Тепер скрізь одна кривда.
— Ні, дядечку! Є правда — правдою краще жити.
— Ходімо на суд.
— Та чого ж ми таки підемо на суд? Краще давайте підемо по дорозі та спитаємо чоловіка, якого зустрінемо; як скаже, так і буде. Ваша правда —уся моя худоба буде вам; моя правда — ваша худоба буде мені. Так спитаймо до трьох раз.
— Ну, добре.
1. Напишіть свою кінцівку (3–5 речень) до казки «Про правду і кривду», починаючи від слів «А як приїдеш у свій город, розказуй усім, що краще жити правдою, аніж кривдою» (за бажанням).
Дядько з ласкою взяв корабель і, подякувавши своєму небожові, пішов додому. Прийшовши додому, він почав розповідати сусідам, знайомим, родичам про те, що з ним сталося. І вже змінив свою думку про правду і кривду. Він почав радити людям жити правдою, а не кривдою. Добром, яке дав йому небож, він почав допомагати бідним і нужденним. Своїм прикладом він переконав багатьох людей жити по правді.)