Іван Нечуй-Левицький. Відповіді на сторінці 178-179







Прочитай біографію письменника, доповни схему, розміщену нижче, новими фактами.

  • Видатний український письменник
  • Народився на Черкащині
  • Нечуй» — це псевдонім
  • Самостійно вивчав іноземні мови
  • Вирішив бути викладачем, а не священником.
  • Двадцять п'ять років працював педагогом
  • У літературному доробку Івана Семеновича Нечуя-Левицького романи, повісті, драматичні твори, оповідання та казки для дітей.

1. Карпо мав прізвище:

Летючий.

2. Яку плату пообіцяв отаман Карпові, якщо той щасливо вернеться додому?

віддати за нього свою доньку

3. Як Карпо і Маруся повернулися додому?

запорожець обернувся на орла і переніс їх;

4. Що тебе здивувало в цій казці?

5. Прочитай опис зовнішності Карпа Летючого. Яке враження на тебе справив герой?

Карпо Летючий був високим, чорнявим та кучерявим хлопцем, гарним з лиця, гарним зі стану. Він мав увесь хист, всю вроду запорізьку. В загальному, Карпо залишив позитивне враження, оскільки він був сміливим, енергійним, готовим взятися за будь-яке завдання та любив пригоди. Однак, його сміливість та любов до небезпеки можуть бути небезпечними та перешкоджати здійсненню планів. В загальному, мати друга як Карпо було б цікавим досвідом, але потребувалося б пильного відношення до безпеки та обережності.

6. Якими описами автор увиразнює зміст твору? Яку роль вони виконують? Зачитай приклади з тексту, визнач художні засоби.

Описи у творі використовуються для того, щоб увиразнити характери та вчинки персонажів, а також для створення атмосфери та настрою в цілому. Автор використовує різні художні засоби, такі як порівняння, метафори та епітети, для того, щоб увиразнити те, що відбувається в тексті та для створення більш детального образу.

Приклади описів з тексту:

  • "всю вроду запорозьку"
  • "високий, чорнявий та кучерявий"
  • "сміливий та гордий"
  • "водяна курява й бризки тільки прохолоджували йому лице"

Приклади художніх засобів з тексту:

  • "як картина"
  • "орлині отаманські крила"
  • "гарна була, як картина"
  • "сивим вусом моргнув"
  • "гребців, ще й рукою махнув"
  • "летіти стрілою прудким козацьким ходом через пороги"
  • "смілива й горда душа палала щастям"

Ці описи та художні засоби використовуються для того, щоб передати емоції та враження від подій та персонажів у тексті та зробити твір більш живим та цікавим для читача.

7. Доведи, що твір «Запорожці» — це казка

Текст описує історію козаків, які були частиною української культури, містить елементів фантастики або магії, які зазвичай характеризують казки.

8. Які пригоди трапились із Карпом? Із ким він зустрівся, що побачив? Продовж ланцюжок подій за текстом.

Карпо стає лоцманом великого байдака - Судно вправно пливе по Дніпру - Дніпрові пороги випробовують Карпа - Ненаситець розбиває байдак - він потрапив у підводне царство, де була зачарована Запорозька Січ - Зустріч з Марусею та вони йдуть в Україну. - Карпо вирішив піти пішки до свого рідного села. Він дізнався про те, що його батьківську хату спродали і його кохана Олеся повінчалась з іншим лоцманом. Карпо заплакав та відправився на пошуки нових пригод, але де він потім опинився - невідомо.

9. Склади фанфік, придумавши власне закінчення казки

Карпо Летючий подорожував довго і непросто. Він був сам на сам з собою, зі своїми думками та спогадами. Він думав про Марусю, яку втратив, про батька, про своїх товаришів, яких більше не було поряд. І коли він знайшов себе на чужині, йому стало зрозуміло, що йому потрібно повернутись додому, нарешті вирішити свої проблеми та почати нове життя.

Карпо повернувся додому і знайшов Марусю, яка все ще жила в тій самій хатині, хоч і змінилась. Вона була старішою, мудрішою, але вона все ще оберігала ті спогади, які колись були з Карпо. Вони зустрілися, розповіли один одному про своє життя, і зрозуміли, що їхнє кохання не померло, а просто тимчасово затихло. І вони почали жити разом, допомагати один одному, відновлюючи свою хату та відновлюючи відносини.

І коли вони сиділи на лаві під калиною, яка вже не цвіла, вони підняли голови та побачили, як з неба злетіла дивна пташка. Ця пташка була така гарна, така світла, що вони не могли відвести від неї очей. Вона принесла їм щастя та злетіла в небо. А Маруся та Карпо зрозуміли, що дивна пташка була їхнім духовним провідником та знаком, що все ще можна змінити та почати нове життя разом. І вони знову почали жити разом, знову почали кохатись та відновлювати свій дім, а пташка стала їхнім символом щастя та кохання.

10. Створи уявну подорож цікавими місцями України у формі віртуальної екскурсії. Презентуй свою роботу однокласникам

Шановні однокласники! Сьогодні я запрошую вас на уявну подорож цікавими місцями України. Наша віртуальна екскурсія розпочнеться зі Львова, міста, яке славиться своєю архітектурою, вуличними кафе та кав'ярнями. Ми побачимо площу Ринок, яка є символом Львова та одним з найкрасивіших площ у світі. Тут ми зможемо насолодитися архітектурою різних епох, від середньовічної до арт-деко.

Наступним місцем, яке ми відвідаємо, буде Київ, столиця України. Ми побачимо Майдан Незалежності, який став символом боротьби за демократію та свободу в Україні. Тут ми зможемо насолодитися красою архітектури Києва та відвідати один з найбільших православних храмів світу - Свято-Михайлівський Золотоверхий монастир.

Наступним місцем нашої віртуальної екскурсії буде Яремче, курортне містечко в Карпатах. Тут ми зможемо насолодитися красою гірських пейзажів та відвідати водоспад Пробій, одну з головних туристичних визначних пам'яток регіону. Також, ми можемо скуштувати місцеву кухню та купити сувеніри в місцевих магазинах.

Наша віртуальна екскурсія завершиться у Одесі, місті, яке має свою неповторну атмосферу та культуру. Ми побачимо Дерибасівську вулицю, яка є однією з найбільш відомих вулиць Одеси, та зможемо відвідати Одеський оперний театр, один з найбільш відомих театрів в Україні та в світі.

Дякую, що відвідали нашу віртуальну екскурсію цікавими місцями України. Сподіваюся, що вам сподобалось та ви дізналися багато нового про нашу країну!