Дидактичні ігри з курсу «основи здоров’я»







Знайомство

Дидактична мета: учити учнів знайомитися.

 Зміст

Дітям пропонують уявити себе на відпочинку чи в дорозі (наприклад, у потязі). Там вони можуть зустрітися з однолітками. їм необхідно познайомитися, розповівши про себе, свої захоплення та друзів.

Вивчаємо себе

Дидактична мета: учити говорити компліменти.

Зміст

Діти утворюють коло. Одна дитина — у центрі. Учні по черзі звертаються до товариша в колі зі словами: «Мені подобається твоя посмішка, вона привітна й щира», «Мені подобається твоя зачіска, ти завжди гарно зачесаний... »

За покупками

Дидактична мета: закріплювати знання дітей про довкілля.

Зміст

Дітям пропонують назви магазинів: «Одяг», «Канцелярські товари», «Спортивні товари», «Аптека», «Продукти» тощо. Діти обирають магазин, до якого підуть «купувати» предмети особистої гігієни, продукти харчування, спортивне приладдя, ліки тощо.

Так чи ні?

Дидактична мета: учити робити самостійний вибір, обґрунтовуючи свою думку.

Зміст

Вихователь ставить запитання, на які учні повинні відповісти тільки одним із двох слів: «так» або «ні».

Орієнтовні питання

а) Спати потрібно не менше 9 годин на добу. (Так)

б) Харчуватися слід завжди в один і той же час. (Так)

в) Недоїдання корисне для здоров'я. (Ні)

г)   Їсти потрібно швидко, не затримуючи інших. (Ні)

Тренуємо емоції

Дидактична мета: учити проявляти емоції.

Зміст

Необхідно показати емоції за допомогою обличчя, якщо:

  • отримали бажаний подарунок;
  • злякалися чогось;
  • зустріли друга, якого давно не бачили;
  • розбили чашку;
  •  не вивчили урок.

Назви більше

Дидактична мета: закріплювати знання про правила гігієни.

Зміст

Діти об'єднуються у дві команди: «Бруднулі» й «Чепурухи». Члени команди «Чепурухи» по черзі називають героїв казок, які піклувалися про своє здоров'я. Члени команди «Бруднулі» називають героїв, які нехтували своїм здоров'ям.

Перша команда. Попелюшка стежила за чистотою, добросовісно ставилася до доручень. Була працьовитою, чемною, тому стала нареченою принца.

Друга команда. Іванко не послухався сестриці Оленки, напився водиці із калюжі — і став козенятком.

Торкніться

Дидактична мета: закріплювати знання про правила піклування про своє здоров'я.

Зміст

Діти утворюють коло.

Вихователь. Якщо це корисне для здоров'я, то торкніться носа, якщо ні — вуха. Чи корисні каша, чіпси, сік, кефір, сир, пенсі, м'ясо? Чи корисно умиватися, пити холодну воду, чистити зуби, мити руки з милом, тривалий час грати в комп'ютер?

Добре чи погано

Дидактична мета: закріплювати правила чемної поведінки.

Зміст

Відповідь діти супроводжують оплесками.

1)   Неподалік від школи є парк і ми граємося там. Це добре чи погано? (Добре)

2) Ми граємося на подвір'ї. Тут чисто і затишно. (Добре)

3) Поблизу нашого будинку є новобудова. Ми граємося там. (Погано)

Можна — не можна!

Дидактична мета: повторювати умови здорового і безпечного відпочинку.

Зміст

Вихователь зачитує речення, в яких ідеться про умови здорового і безпечного відпочинку та про їх порушення, щоразу запитуючи: «Можна чи не можна?» Діти уважно слухають і підтверджують позитивну відповідь оплесками.

1)   Гратися на проїжджій частині вулиць і доріг.

2) Купатися під наглядом дорослих.

3) Гратися на будівельних майданчиках, у скелястій чи крутоярій місцевості.

4) Бавитися предметами, якими не можна пошкодити руки чи інші частини тіла.

5) Гладити незнайомих чужих тварин і т. ін.

Телефон

Дидактична мета: моделювати ситуації повідомлення про небезпеку за телефонами 101, 102, 103, 104.

Зміст

Учні «телефонують» і повідомляють про небезпеку за телефонами 101, 102, 103, 104.

Піднеси настрій

Дидактична мета: розкривати значення гарного і веселого настрою для збереження здоров'я.

Зміст

Діти утворюють коло, узявшись за руки. Кожен по черзі розповідає про свій настрій, пояснює, який він сьогодні, чому. Якщо у когось у класі сумний, невеселий настрій, діти «поліпшують» настрій товаришеві з допомогою пози, жестів, міміки, лагідних слів, звуків, віршів чи пісень.

Світлофорчик

Дидактична мета: повторити правила дорожнього руху.

Зміст

Гру проводять на ігровому майданчику. Діти показують, як потрібно переходити вулицю, де слід рухатися, якщо немає тротуару, і т. ін.

Допоможи Незнайці

Дидактична мета: закріплювати знання правил безпечної поведінки вдома.

Зміст

Ігрова ситуація: необхідно допомогти Незнайці стати зразковою дитиною і не потрапляти в різні халепи (наприклад, Незнайка грається м'ячем на проїжджій частині; Незнайка відчиняє двері квартири незнайомцеві).

Надай допомогу

Дидактична мета: учити надавати першу медичну допомогу.

Зміст

Гра в лікарню. Діти «надають» першу допомогу при порізі, опіку, невеликій травмі і т. ін.