Підіб’ємо підсумки з теми “Організм людини”

Зміст

І. Досліджую природу

1. Медична сестра заповнює листок здоров’я для учнів 8 класу. Вона вносить показники зросту та маси тіла кожного учня та аналізує їх відносно норми. Які методи біологічних досліджень вона використовує?

Б порівняльно-описовий та статистичний.

2. Проаналізуйте графік. Дайте відповідь на запитання. Під час обстеження людини, хворої на малярію, побудували графік підвищення та зниження температури її тіла. Розглянувши графік, учень сказав, що стрибки температури відбуваються кожні три-чотири дні. Учениця уточнила, що між 6-ю та 7-ю добою температура була вище 40 °С. Хто з них правий?

А правий учень.

ІІ. Опрацьовую та використовую інформацію

1. Розгляньте малюнок клітини людини. Знайдіть помилку в підписах.

В лізосома.

2. Заповніть комірки таблиці «Приклади використання методів дослідження людини»

ОзнакиРозвиток плоду на шостому місяці вагітностіДослідження кількості клітин крові у 14-річного школяраПлановий медичний огляд сімейним лікарем
Науки, що вивчаютьЕмбріологія, анатоміяЦитологія, гематологіяАнатомія, фізіологія, медицина
Методи, які застосовуютьУльтразвукове дослідження (УЗД)Лабораторний аналіз, мікроскопіяАнтропометричні вимірювання, клінічне обстеження

ІІІ. Усвідомлюю закономірності природи

1. Утворіть пари між зображеннями тканин (1–4) та функціями, які вони виконують (А–Д).

1 — В: Зображення 1 — миготливий епітелій у повітроносних шляхах. Війки очищують повітря від пилу.

2 — Б: Зображення 2 — серцева м’язова тканина. Забезпечує скорочення серця.

3 — Д: Зображення 3 — нейрон нервової тканини. Передає нервові імпульси.

4 — А: Зображення 4 — кісткова тканина. Містить солі для міцності, основа скелета.

2. Розгляньте малюнок, згенерований з використанням ШІ (штучного інтелекту). Дайте відповідь на запитання. Які зв’язки виникають між зображеним органом та іншими органами й системами органів під час бігу людини?

Під час бігу серце (зображений орган) працює інтенсивніше, утворюючи функціональну систему.

Опорно-руховий апарат: М’язи скорочуються, потребують більше кисню.

Кровоносна система: Серце б’ється швидше, доставляє кисень і виводить вуглекислий газ.

Дихальна система: Легені дихають частіше, насичують кров киснем.

Нервова та ендокринна системи: Координують роботу, надсилають сигнали та гормони (наприклад, адреналін).

Серце взаємодіє з м’язами, легенями та мозком для руху.

Компетентнісно орієнтоване завдання

1. Для діагностики захворювань якої із систем органів людини використовують метод перкусії?

В дихальної

2. Назвіть прилад, який у такий спосіб винайшов Лаеннек, якщо грецькою скопео означає спостерігаю, а стетос – груди.

Прилад — стетоскоп.

3. Які органи справді можуть реагувати на дію електричного струму?

Г м’язи.

4. За якою ознакою індійські лікарі могли встановити, що сеча «медова»?

В сеча після виділення приваблювала мурашок і мух. Сеча при діабеті солодка через цукор, що приваблює комах.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Прокрутка до верху