За сонцем хмаронька пливе. Відповіді зі сторінки 192


1. Яку картину відтворено у вірші?

зображення мінливості природи в зміні дня й ночі

2. Який настрій викликав у тебе вірш?

Ліричні почуття, надію на краще майбутнє.

3. Чи приносить задоволення описана картина ліричному герою, який про неї розповідає?

Так, тому що людина має завжди вірити, що сонце зійде, прожене пітьму, обігріє, як мати дитину.

4. Чи можна сказати, що настрій усього вірша однаковий?

Ні, тому що Сонце — уособлення тепла, світла й радості, туман же, навпаки, — уособлення темряви, небезпеки.

5. Випиши художні засоби та поясни їх роль у творі.

Епітети: червоні поли, рожевою пеленою, малую годину, хмароньку рожевую, туман сивий, тьмою німою.

Порівняння: «покриває рожевою пеленою, мов мати дитину», «ніби серце одпочине», «ждеш його, того світу, мов матері діти «туман, неначе ворог».

Метафора: «за сонцем хмаронька пливе», «червоні поли розстилає», «туман ...тьмою німою оповиє тобі душу». Персоніфікація: «хмаронька ...сонце спатоньки зове», «серце одпочине, з Богом заговорить».

Зменшувальні суфікси (пестливі слова): хмаронька, спатоньки, годиночку.

Єдинопочаток (анафора): «І хмароньку рожевую, І тьму за собою».

6. Назви, які художні образи передають різні настрої ліричного героя у вірші.

Образ сонця йде спати за море, а вкривають його, як мати дитину, хмарки передає ліричний настрій. Образ туману, що «неначе ворог», уособлення темряви, небезпеки.

7. Повторення та поєднання звуків у ліричному творі часто допомагає передати певний настрій.

Звук [р]. Почуття темряви, небезпеки.

9. Випиши з вірша назви кольорів, червоні, синє, рожевою, небезпека - сивий.

10. З якими інтонаціями треба читати вірш Замріяно, стривожено, заспокоєна.