Виховна година "Безпека на дорозі показник культури нації"







Кіровоградський обласний навчально-виховний комплекс (гімназія-інтернат-школа мистецтв)

Підготувала і провела вихователь Зайцева В.А.

Мета. Інформаційно-просвітницька робота серед молоді направлена на формування моделі безпечної поведінки та позитивного ставлення до вимог безпеки в учасників дорожнього руху,на вироблення культури управління транспортними засобами. Розширення знань про причини небезпечних ситуацій на дорогах

Вчитель:Суспільство на протязі свого розвитку виробило багато різних правил. З часом одні з них удосконалювались і залишались слугувати людям інші зникали як непотрібні або й шкідливі. З появою автомобілів,з’явились правила дорожнього руху. На той час в Англії було видано спеціальну ухвалу в якій мовилось ,що перед механічним возом повинна бігти людина з червоним прапорцем,щоб попередити про небезпеку. При появі перших автомобілів у Петербурзі і Москві,міська дума наказувала їх власникам їздити по місту не швидше 12 км за годину. Щоб в житті кожного з нас було якомога менше неприємностей слід навчитись дотримуватись вироблених суспільством правил поведінки,які є корисними ,уберігають від неприємностей чи великої біди..

Кожен з нас знає правила етикету за столом, правила внутрішнього розпорядку гімназії, правила поведінки в громадських місцях або громадському транспорті,переході через дорогу чи керуванні транспортним засобом . Людина ,яка дотримується всіх норм поведінки в суспільстві,вважається культурною,а рівень культури особистості вирізняє її в соціумі.

Сьогодні ми будемо говорити про безпеку на дорозі через призму культури людини. Але спочатку зупинимось на кричущих фактах травматизму і смертності на наших дорогах. Спробуємо розібратись в причинах такої сумної статистики. Доречі , перша в історії світу дорожньо-транспортна пригода за участю пішохода,яка призвела до смертельного результату,зафіксована більше ста років тому,а точніше 17 серпня 1896 року. Жертвою стала 44-річна мати двох дітей Бріджітт Дрісколл. Сьогодні ситуація на дорогах настільки критична і загрозлива для суспільства ,що Всесвітня організація з охорони здоров’я в 2011 році вимушена була звернутись до Генеральної Асамблеї ООН про застосування не тільки тижня ,місячника чи року а Десятиліття дій безпеки дорожнього руху. Офіційне відкриття Десятиліття відбулось 11 травня 2011 року. Десятиліття засноване на 5 опорних питаннях:

  • створення дорожньої інфраструктури;
  • навчання безпечній поведінці на дорогах;
  • будівництво безпечних доріг;
  • виробництво безпечних автомобілів;
  • забезпечення належної швидкої допомоги потерпілим в ДТП.

Як бачите одне з питань мають розв’язувати навчальні заклади. Необхідність інформаційно-просвітницької роботи є вагомим фактором,який здатен зменшити травматизм і смертність на дорогах . Але до поінформованості дітей про небезпеку на дорозі слід додати виховання в них належного рівня культури як учасника дорожнього руху. Формування моделі безпечної поведінки слід розпочинати з вироблення толерантного ставлення до всіх учасників дорожнього руху,виробляти відповідальність за недотримання безпеки. Часто пішоходи дозволяють собі переходити чи перебігати дорогу в недозволених місцях,водії недотримуються вимог дозволеної швидкості або відволікаються під час керування транспортним засобом , слухаючи музику ,розмовляючи по телефону чи з пасажирами. Якби людина мала належний рівень культури і відповідальності таких випадків ми б не спостерігали. Результатом нашої з вами безвідповідальної поведінки на дорозі є ці трагічні статистичні дані дорожньо-транспортних пригод за минулий рік.

Прикро визнавати,але за рівнем смертності від дорожньо-транспортних пригод Україна посідає 5 місце в Європі. За минулий рік в аваріях загинуло 4824 особи,а було травмовано 37526 людей. Причини такої статистики різні, а результат один - втрата життя. Кожен третій загиблий-молода людина віком до 29 років. Крім непоправних людських трагедій,неспроможність навести лад на дорогах призводить до погіршення іміджу країни та значних матеріальних збитків. Так,за оцінками Світового банку ,втрати української економіки від дорожньо-транспортних пригод щорічно сягають 5 млрд.доларів. Ситуація на автошляхах України стала сьогодні однією з головних загроз національній безпеці.
 

Повідомлення учениці. Це варто знати . Щодоби в Україні стається близько 477 дорожньо-транспортних пригод, у яких гине близько 10 осіб. Порушення водієм швидкості створює небезпечну ситуацію і при наїзді на перешкоду вже за 0,026 секунди після удару бампер вдавлюється із силою,яка у 30 разів перевищує вагу автомобіля . Через 0,039 секунд водій разом із сидінням стрімко рухається вперед на 15 см,а через 0,044секунди він грудною кліткою ламає руль автомобіля. Через 0,050 секунд швидкість падає настільки,що на автомобіль й на усіх пасажирів починає діяти сила тяжіння ,яка у 80 разів перевищує їх вагу. Через 0,068 секунд водій із силою у 9 тон вдаряється у щиток приборів. Якщо підрахувати час ,то лише за дві десятих секунди пасажири гинуть або дуже тяжко травмуються.
 

Повідомлення учня. До речі дорожньо-транспортні пригоди на протязі року по місяцях розподіляються нерівномірно. Взимку їх значно менше,ніж в літку. Зимові дороги покриті снігом і льодом це змушує водіїв бути обережними,зменшувати швидкість руху,а малодосвідчені водії намагаються не виїжджати взагалі.Максимальна кількість аварій припадає на серпень місяць. Про розподіл дорожньо-транспотних пригод за днями тижня ви дізнаєтесь з діаграми.

Вчитель. З усього почутого вами на виховній годині можна зробити висновок: будь які ініціативи держави по зменшенню аварійних ситуацій на дорогах будуть нівельовані ,якщо кожен із нас не сприятиме дотриманню правил дорожнього руху. Наша небайдужість до свого і чужого життя, особиста дисциплінованість може змінити ситуацію на наших дорогах. Розумна поведінка водіїв ,пасажирів і пішоходів, ввічливість один до одного, культура і взаємопорозуміння забезпечуватимуть досягнення зниження правопорушень як водіями так і пішоходами ,зберігатимуть тисячі людських життів. Зараз пропоную подивитись підготовлену презентацію найбільш резонансних транспортних пригод.
 

На завершення виховної години пропоную розв’язати цікаві задачі.

  1. Ви водій тролейбуса. На першій зупинці до салону увійшли 5 чоловіків. На другій зупинці увійшло двоє і один зійшов.На третій-піднялись 4 пасажири ,а двоє зійшли.Скільки років водієві тролейбуса.(Стільки скільки учневі до якого звертаюсь.)
  2.  

  3. Хлопчик їхав на велосипеді в місто.Назустріч їхала машина,в якій сиділо 5 жінок.Кожна з них везла по одній курці і парі взуття.Скільки живих істот їхало в місто.(Один хлопчик.)
  4.  

  5. На прямолінійній ділянці шляху кожне колесо двоколісного велосипеда проїхало 5 км.Скільки кілометрів проїхав велосипед.(5 км)