1. Зазнач, як називають процес утримання інформації у пам’яті.
- Б зберігання
2. Укажи, як найкраще запам’ятати інформацію.
- В прослухати кілька разів та відтворити
3. Обери зайве слово чи словосполучення у переліку термінів
короткочасна пам’ять, довготривала пам’ять, амнезія, увага, сон (оскільки всі інші терміни безпосередньо пов'язані з пам'яттю)
4. Установи відповідність між видами здібностей та їхнім визначенням.
- 1 Обдарованість - В наявність такого рівня здібностей, що виділяє людину серед інших
- 2 Талант - Г наявність у дитини кількох видів здібностей в одній галузі, що дають змогу досягти вершин певної професії
- 3 Геніальність - Б рівень розвитку природних задатків, у якому людина може створювати нове, незвичайне
5. Зазнач назву української наукової станції в Антарктиці.
- Б «Академік Вернадський»
6. Доведи, що здібність і задатки - не одне й те саме
Задатки є вродженими особливостями індивіда, які визначають потенційні можливості для розвитку певних здібностей. Це базовий потенціал, який є у людини від народження, і який може бути розвинений за умови належного навчання та виховання. Задатки можуть визначати потенційну схильність до певних видів діяльності чи спроможностей, але вони не гарантують, що людина досягне успіху в цій галузі без відповідного розвитку й практики.
Здібності натомість є розвиненими властивостями, які формуються на основі задатків під впливом навчання, досвіду та особистісного зусилля. Здібності - це вже сформовані навички та вміння, які людина може використовувати для ефективної діяльності у певній області.
Наприклад, музичні задатки можуть бути вродженими, але здібність грати на музичному інструменті розвивається через практику та освіту.
Таким чином, задатки можна вважати сировиною, з якої формуються здібності, а здібності - це кінцевий продукт, який виявляється у специфічних діях та досягненнях.
7. Чому, на твою думку, тривалість сну в дітей і підлітків відрізняється?
Тривалість сну в дітей і підлітків відрізняється, оскільки:
- Діти перебувають у стадії активного росту і розвитку, їхній організм витрачає багато енергії, тому потребує тривалішого відпочинку і відновлення сил під час сну.
- У підлітків починається гормональна перебудова організму, що також потребує значних витрат енергії й ресурсів.
- Крім того, у дорослих і підлітків вже сформований добовий ритм і звичка до певної тривалості сну.
8. Поясни, чим механізм нагрівання атмосфери Землі схожий на нагрівання рослин у теплиці
Механізм нагрівання атмосфери Землі схожий на нагрівання теплиці тим, що в обох випадках:
- Відбувається утримання тепла завдяки ефекту "парникового скла" (в атмосфері - парникові гази, в теплиці - скло чи плівка).
- Тепло від Сонця проходить всередину, але не може легко вийти назад, тому температура підвищується.
- Це дозволяє створити сприятливіший для життя мікроклімат всередині (в теплиці чи на поверхні Землі).
9. Сформулюй і запиши поради для кращого запам’ятовування інформації
Поради для кращого запам'ятовування інформації:
- Розбийте інформацію на невеликі логічні блоки
- Повторюйте інформацію кілька разів через певні проміжки часу
- Створюйте асоціації та зв'язки з уже відомою інформацією
- Візуалізуйте та уявляйте інформацію
- Застосовуйте інформацію на практиці
- Фокусуйтеся та концентруйтеся під час запам'ятовування
10. Часто можна почути думку «Невже сучасна наука не може винайти засіб для повного знищення комарів? Від них стільки неприємностей людям і тваринам!» Уяви, що такий засіб знайдено. Чи правильно вчинить людина, якщо скористається ним? Чому?
Я вважаю, що людина не повинна користуватися засобом для повного знищення комарів, оскільки:
- Комарі є частиною екосистеми планети, і їх раптове повне знищення може порушити природну рівновагу та ланцюги живлення.
- Вони є кормом для багатьох тварин - птахів, жаб, риб тощо. Зникнення комарів призведе до скорочення кормової бази цих тварин.
- Не можна передбачити всі наслідки раптового зникнення цілого виду для екосистеми. Це може спричинити непоправну шкоду.
- Потрібно шукати більш гуманні та екологічні шляхи захисту від комарів, не порушуючи природну рівновагу. Наприклад, використання репелентів, сіток на вікнах тощо.
Отже, повне знищення будь-якого виду тварин чи рослин є неетичним та екологічно небезпечним кроком.