Узагальнення до Розділу 5







1. Зазнач, як називають процес утримання інформації у пам’яті.

  • Б зберігання

2. Укажи, як найкраще запам’ятати інформацію.

  • В прослухати кілька разів та відтворити

3. Обери зайве слово чи словосполучення у переліку термінів

короткочасна пам’ять, довготривала пам’ять, амнезія, увага, сон (оскільки всі інші терміни безпосередньо пов'язані з пам'яттю)

4. Установи відповідність між видами здібностей та їхнім визначенням.

  • 1 Обдарованість - В наявність такого рівня здібностей, що виділяє людину серед інших
  • 2 Талант - Г наявність у дитини кількох видів здібностей в одній галузі, що дають змогу досягти вершин певної професії
  • 3 Геніальність - Б рівень розвитку природних задатків, у якому людина може створювати нове, незвичайне

5. Зазнач назву української наукової станції в Антарктиці.

  • Б «Академік Вернадський»

6. Доведи, що здібність і задатки - не одне й те саме

Задатки є вродженими особливостями індивіда, які визначають потенційні можливості для розвитку певних здібностей. Це базовий потенціал, який є у людини від народження, і який може бути розвинений за умови належного навчання та виховання. Задатки можуть визначати потенційну схильність до певних видів діяльності чи спроможностей, але вони не гарантують, що людина досягне успіху в цій галузі без відповідного розвитку й практики.

Здібності натомість є розвиненими властивостями, які формуються на основі задатків під впливом навчання, досвіду та особистісного зусилля. Здібності - це вже сформовані навички та вміння, які людина може використовувати для ефективної діяльності у певній області.

Наприклад, музичні задатки можуть бути вродженими, але здібність грати на музичному інструменті розвивається через практику та освіту.

Таким чином, задатки можна вважати сировиною, з якої формуються здібності, а здібності - це кінцевий продукт, який виявляється у специфічних діях та досягненнях.

7. Чому, на твою думку, тривалість сну в дітей і підлітків відрізняється?

Тривалість сну в дітей і підлітків відрізняється, оскільки:

  • Діти перебувають у стадії активного росту і розвитку, їхній організм витрачає багато енергії, тому потребує тривалішого відпочинку і відновлення сил під час сну.
  • У підлітків починається гормональна перебудова організму, що також потребує значних витрат енергії й ресурсів.
  • Крім того, у дорослих і підлітків вже сформований добовий ритм і звичка до певної тривалості сну.

8. Поясни, чим механізм нагрівання атмосфери Землі схожий на нагрівання рослин у теплиці

Механізм нагрівання атмосфери Землі схожий на нагрівання теплиці тим, що в обох випадках:

  • Відбувається утримання тепла завдяки ефекту "парникового скла" (в атмосфері - парникові гази, в теплиці - скло чи плівка).
  • Тепло від Сонця проходить всередину, але не може легко вийти назад, тому температура підвищується.
  • Це дозволяє створити сприятливіший для життя мікроклімат всередині (в теплиці чи на поверхні Землі).

9. Сформулюй і запиши поради для кращого запам’ятовування інформації

Поради для кращого запам'ятовування інформації:

  • Розбийте інформацію на невеликі логічні блоки
  • Повторюйте інформацію кілька разів через певні проміжки часу
  • Створюйте асоціації та зв'язки з уже відомою інформацією
  • Візуалізуйте та уявляйте інформацію
  • Застосовуйте інформацію на практиці
  • Фокусуйтеся та концентруйтеся під час запам'ятовування

10. Часто можна почути думку «Невже сучасна наука не може винайти засіб для повного знищення комарів? Від них стільки неприємностей людям і тваринам!» Уяви, що такий засіб знайдено. Чи правильно вчинить людина, якщо скористається ним? Чому?

Я вважаю, що людина не повинна користуватися засобом для повного знищення комарів, оскільки:

  • Комарі є частиною екосистеми планети, і їх раптове повне знищення може порушити природну рівновагу та ланцюги живлення.
  • Вони є кормом для багатьох тварин - птахів, жаб, риб тощо. Зникнення комарів призведе до скорочення кормової бази цих тварин.
  • Не можна передбачити всі наслідки раптового зникнення цілого виду для екосистеми. Це може спричинити непоправну шкоду.
  • Потрібно шукати більш гуманні та екологічні шляхи захисту від комарів, не порушуючи природну рівновагу. Наприклад, використання репелентів, сіток на вікнах тощо.

Отже, повне знищення будь-якого виду тварин чи рослин є неетичним та екологічно небезпечним кроком.