Творчо повторюємо та узагальнюємо прочитане (сторінка 176)







1. Чому Лобо вважали володарем Курумпо?

Лобо вважали володарем Курумпо через те, що завдяки своєму розуму та силі він завжди брав те, що хотів. Зграя вовків, якою він керував, ніколи не їла мертвих тварин, завжди полюючи на свіже-вбиту здобич. Інші мисливці не змогли їх, що свідчило про його силу та розум.

2. Як мисливцям удалося зловити Лобо? Які риси характеру вовка розкрилися в цьому епізоді?

Вони окропили кров'ю капкани його подруги. Вовк продемонстрував свою відданість подрузі, свою любов до неї та бажання знайти та допомогти їй.

3. У чому полягає правдивість зображення життя природи у творах Сетона-Томпсона? Обґрунтуйте відповідь прикладами з прочитаного оповідання.

Письменник не прикрашає природу, надаючи казковості тваринам та рослинам. Він описує її такою, якою вона є. "Ніколи раніше мені не доводилося бачити такої красивої вовчиці. М'яка і густа шерсть Бланки мала срібно-сірий відтінок.”

4. Який з поетичних творів про природу, уміщених у цій частині підручника, вам сподобався найбільше? Чому?

Гейне "Задзвени із глибини..." - твір, в якому тема природи поєднана з темою кохання та розлуки.

5. У якому вірші є рядок «Поезія землі не вмре ніколи»? Якого змісту набуває ця думка у творі? Назвіть автора цього вірша.

"Про коника та цвіркуна". Природа завжди має красу, яку можна побачити вдень і вночі, влітку та взимку. Для того, щоб насолоджуватися нею, потрібно вміти її помічати. Автор: Джон Кітс

6. Який краєвид змальовується у вірші Р. Бернса «Моє серце в верховині...»?

Гірський краєвид.

7. Чому, на вашу думку, Квітко зробив маленького жука головним героєм свого вірша?

У своєму вірші Квітко використовує маленьку істоту, як вона бачить світ, що допомагає йому показати світ з особливого ракурсу.

8. Намалюйте словесну картину вірша «Врожай» П. Маркіша.

Стоїть ясна сонячна погода, і вітер ледь колише колоски пшениці, що вже дозрівають у полі. Пшениця має свій особливий колір - золотистий, який дуже приємно дивитись на тлі синього неба і зелені гілок дерев. Вона виглядає така прекрасна, що здається, ніщо не може порушити її спокій, і вона буде такою красивою назавжди. Людина думає про те, як збирати цю пшеницю, як зберегти її і як вона стане на користь людям, які з неї зроблять хліб.

9. Розкрийте зміст поняття «пейзаж» і наведіть до нього приклади з прозових і поетичних творів із цієї частини підручника. Яку поезію називають пейзажною?

Пейзаж — це опис природи в художньому творі. Якщо цей твір є віршованим і описує природу, то це пейзажна поезія. Наприклад, «Про коника та цвіркуна».

11. На матеріалі вивчених віршів поясніть, що таке рима та поетичний ритм.

Рима - це співзвучність закінчень віршових рядків. Ритм - упорядковане чергування наголошених і ненаголошених складів у віршовому рядку. Твір - зір - це рима. Приклад рими: "Щодня себе перемагаю, від суєти застерігаю".

13. Придумайте до образів вершин, урожаю та зливи: а) епітети, б) порівняння, в) метафори.

  • вершини - домівка для туману,
  • вітер - бистрий вершник,
  • бор - могутні велетні.