§37. Що таке Світовий океан







Розгляньте карту півкуль. Що на ній переважає - водний простір чи суходіл?

На карті півкуль переважає водний простір - океани та моря.

Як називають водну оболонку Землі?

Водну оболонку Землі називають гідросферою.

Пригадайте, що вам відомо про воду

Вода є основою життя на Землі. Без води неможливе існування живих організмів. Вода бере участь у багатьох природних процесах.

Чому океани і моря мають різні відтінки синього на картах?

Океани і моря мають різні відтінки синього кольору на картах, щоб показати їх різну глибину. Чим темніший відтінок синього, тим глибше водойма в цьому місці. Такі відтінки допомагають швидко оцінити глибину океанів і морів за картою.

Перевіряємо себе

1. Скільки океанів є на Землі? Назвіть їх та покажіть на карті

  • Тихий океан
  • Атлантичний океан
  • Індійський океан
  • Північний Льодовитий океан
  • Південний океан.

2. Чим окраїнні моря відрізняються від внутрішніх? Наведіть приклади окраїнних та внутрішніх морів

Окраїнні моря розташовані приблизно вздовж континентальних шельфів, біля берегів материків, і мають зв’язок з відкритими океанами. Вони зазвичай мають більше різноманітних берегових ландшафтів та глибин, і в них часто розвивається більше життя.

Внутрішні моря розташовані в середині суходолу і не мають прямого зв’язку з відкритими океанами. Вони часто мають меншу солоність та менш різноманітне берегове середовище.

Приклади окраїнних морів включають Середземне море і Японське море, а приклади внутрішніх морів - Каспійське море й Аральське море.

3. Яких за походженням островів у Світовому океані найбільше?

У Світовому океані найбільше островів вулканічного походження. Ці острови формуються в результаті вулканічної активності, коли магма вивергається з вулканів на дні океану та твердне, утворюючи нові земні маси.

4. Пограйте з однокласниками та однокласницями в гру. Розкажіть про місце розташування одного з півостровів, не називаючи його. Хто з вас є найкращим знавцем карти?

Це може бути цікава гра для вивчення географії. Один учень описує розташування якогось півострова, не називаючи його, а інші намагаються вгадати цей півострів за описом. Той хто вгадає, стає наступним описувачем. Така гра допомагає краще запам'ятати розташування географічних об'єктів.