§3. Як стати дослідником (сторінка 18)







Запитання Завдання Дослідження

1. Наведи приклади взаємозв'язків у живій та неживій природі.

Взаємозв'язки між ґрунтом та рослинами: ґрунт - це частина природи, яка не має життя, але необхідна для росту рослин. Рослини, своєю чергою, поліпшують якість ґрунту, додаючи до нього поживні речовини та відтворюючи біологічну різноманітність.

Взаємозв'язки між тваринами та рослинами: тварини залежать від рослин як джерела їжі та житла. Деякі тварини також залежать від рослин для розмноження, наприклад, коли комахи запилюють рослини.

2. Установи причиново-наслідкові зв’язки й доведи, що використання пластикових пакетів шкодить довкіллю.

Натуральні ресурси, такі як водні джерела та ґрунт, забруднюються пластиковими пакетами. Це може негативно вплинути на рослини та тварин, які живуть в цих місцях. Використання пластикових пакетів збільшує кількість відходів. Пластикові пакети не розкладаються десятиліттями, що призводить до збільшення кількості відходів та негативно впливає на довкілля. Більшість пластикових пакетів не можна повністю переробити, що ускладнює їх перероблювання. Як наслідок, більшість пластикових пакетів закінчують свій життєвий цикл на смітниках та сміттєзвалищах. Отже, використання пластикових пакетів шкідливо для довкілля. Це може призвести до зниження якості повітря, води та ґрунту, зменшення біорізноманіття, забруднення житлових територій, а також зниження загальної якості життя.

3. Намалюй схематичний образ дослідника / дослідниці природи. Поясни, які ідеї ти вклав/вклала в цей образ, поділися з іншими. Навколо портрета допиши найважливіші риси твого дослідника / твоєї дослідниці.

Дослідник природи

Ідеї, втілені в цьому образі, включають в себе:

  • любов до природи та бажання її досліджувати;
  • цілеспрямованість в досягненні поставленої мети;
  • креативність та інноваційність у розв'язанні проблем;
  • вміння працювати в команді та спілкування з іншими науковцями;
  • дисциплінованість та готовність до постійного самовдосконалення.

Також мій дослідник природи має наступні риси:

  • любить досліджувати природу, відкривати нові закономірності та залежності в ній;
  • завжди готовий ділитися своїми знаннями та вміннями з іншими;
  • здатний працювати в умовах обмеженого доступу до ресурсів та знаходити нестандартні розв'язанні проблем;
  • володіє глибокими знаннями з біології, екології та хімії;
  • має досвід роботи в лабораторних умовах та з обробкою дослідницьких даних.

4. Доведи, що людина, яка має дослідницькі вміння, краще впорається з будь-якою роботою. Проаналізуй, які дослідницькі риси в тебе достатньо розвинені, а над якими ще треба працювати.

Людина з дослідницькими вміннями зазвичай має декілька характеристик, які допомагають їй успішно виконувати будь-яку роботу. По-перше, така людина може планувати та організовувати свою роботу, встановлювати мету та вибирати інструменти, щоб досягти цієї мети. Це корисно в будь-якій професії, оскільки дозволяє людині ефективніше працювати та досягати цілей. По-друге, людина з дослідницькими вміннями зазвичай є самостійною та незалежною у своїй роботі. Вона може самостійно знаходити інформацію, аналізувати її та розв'язувати проблеми, що виникають у процесі роботи. Це дуже корисно в професіях, де необхідна самостійність та креативність в прийнятті рішень.

5. Заплануй з командою власне дослідження. Його результати подайте у вигляді таблиці

Дата Фази розвитку пагона
1 квітня Початок спостережень
6 квітня Поява бруньок
8 квітня Розсування лусок
10 квітня Початок розгортання листків
11 квітня Ріст стебла
13 квітня 5 см росту пагона та його довжина