§21. Урок узагальнення. Історична наука та історична пам’ять







1. Логічні пари. Утворіть логічні пари: доберіть до текстових карток відповідні зображення. Свій вибір обгрунтуйте.

  • Усна історія - Малюнок 1. Чоловік розповідає про подію, свідком якої він був.
  • Культура пам’яті – малюнок 2. У музеї зберігаються інформаційні та історичні матеріали, з якими можуть ознайомитися відвідувачі.
  • Історична пам'ять - Рисунок 3. Люди згадують події минулого.

3. Історики дискутують. Уявіть, що ви стали свідками дискусії відомих істориків щодо головних завдань дослідників історичного минулого.

1) На якому з етапів розвитку історичної науки працювали вчені?
Донауковий - Нестор, науковий - Ранке.

2) Продовжте висловлювання Л. фон Ранке про завдання справжнього вченого-історика.
...неупереджено досліджувати архівні джерела.

3) Чи зазнали змін, на вашу думку, уявлення про завдання істориків у наш час.
Вислови Нестора і Ранке є актуальними й сьогодні.

4. Гостини у Квінтиліана. Підготуйте промову для виступу перед класом на одну із запропонованих тем: «Історичні міфи: користь і шкода».

Загалом історичний міф підтримує інтерес людини до історії, оскільки підсилює значення тієї чи іншої історичної особи, події чи явища, але все одно потребує розвінчання. Міфи містять неправдиву інформацію. Це плюси та мінуси історичних міфів.