§19–20. Синтаксична норма. Складні випадки







2. Утворіть і запишіть складні словосполучення за зразком.

Пишаюся містом Горішні Плавні, засмагати біля річки Прут, перейти вулицю Зоологічну, побувати в місті Мінеральні Води, долетіти до планет Венера, піднятися на гору Говерлу, на березі річки Дунай, працювати на шахті «Антрацит», під’їжджати до станції Знам’янка, побувати в аеропорті «Жуляни», виробляти на заводі «Запоріжсталь», запросити співака Вакарчука, зупинитися біля села Мала Воля, жити в місті Луцьк, пишатися містом Миколаїв, відпочивати на озері Байкал, виробляти в штаті Оклахома, зустрітися на вулиці Хрещатик, кореспондент газети «Буковина», побувати в селі Нагуєвичі.

3. Відредагуйте й запишіть речення

  1. Проїжджаючи по вулиці Предславинська, ми помітили на прохідній заводу «Будгідроприладу» інженера Олександра Коваленка.
  2. За містом Біла Церква ми зупинилися перепочити на березі річки Рось.
  3. На станції Шепетівці стояли пів години, потім зупинилися в місті Вінниці, а в місті Чернівці вийшли з потяга.
  4. У штаті Аляска перемогли демократи, а в штаті Каліфорнія - республіканці.
  5. За селом Зелена Пуща ніч, на небі не видно сузір’я Стожар, а біля річки Дніпро - тиша.
  6. На горі Еверест небо можна помацати руками, та й до планети Сатурн значно ближче.
  7. Хочу побувати біля озера Вікторія, а про відвідини планети Меркурій навіть не мрію.

4. Запишіть слова у дві колонки: 1) з апострофом; 2) без апострофа.

1) З апострофом: В’ячеслав, Олів’є, львів'яни, над'яскравий, об’єктив, від’ємний, ад'ютант, Х’юстон, Аляб’єв
2) без апострофа: тьмяний, освячений, конферансьє, морквяний, ательє

5. Виконайте тестові завдання.

  1. 1. В, 2.А, 3. Д, 4. Г
  2. 1. Д, 2. А, 3. Б, 4. В
  3. А
  4. Б
  5. Г
  6. А
  7. Г
  8. А
  9. Г
  10. Г

7. 1. Утворіть і запишіть складні словосполучення.

Жити в місті Бровари, чекати біля кінотеатру «Довженко», розглядати сузір’я Квочка, плавати в озері Сиваш, засмагати біля річки Конка, приїхав до села Жовта Круча, кандидат зі штату Флорида, переходити вулицю Шовковичну, доїхали до станції Вапнярка, переїхати до міста Полтави, перебувати на острові Гренландія, захоплюватися горою Олімп, цікавитися планетою Уран, збудувати біля заводу «Друкмаш», слухати співачку Крушельницьку, перепливати річку Велику Тернівку.

2. Напишіть вільне есе, висловивши в ньому враження від одного з останніх переглянутих вами фільмів.
Венздей. Після того, як 15-річна Вензді Адамс запустила зграйку піраній в басейн з кривдниками її молодшого брата Пагслі, дівчину виганяють зі школи. Батьки Гомес та Мортиція вирішують відправити свою норовливу доньку в академію Невермор. Там навчаються так звані ізгої, себто вампіри, перевертні, сирени та інші представники надприродного контингенту. Спочатку мала бунтарка намагатиметься втекти з цього неприємного місця, але жорстокі вбивства у сусідньому лісі змусять її розпочати розслідування.

З точки зору детективної інтриги проєкт непогано захоплює, хоча розв’язка геть не дивує. Художнє оформлення взагалі перебуває на найвищому рівні: костюми, грим, готичні локації та інше наповнення кадру виконане чудово.

Усіх затьмарює юне дарування Дженна Ортега. Камера невтомно ловить її великі плани, в той час, як акторка одним тільки поглядом змушує усе оточення ставитися до персонажа з острахом та обережністю. Ортега виконала впевнене перевтілення, а її Венздей спроможна викликати щиру емпатію, навіть попри відстороненість від інших та маніпулювання ровесниками