Розділ 2. У якому мандрівників підстерігають суцільні несподіванки. Відповіді зі сторінки 179-182


1. Якою була відповідь на Антипкову загадку? Як ти думаєш, чи була загадка утворі лише забавкою й розвагою?

Хотинська фортеця. Загадка дозволила автору розповісти читачам про різні фортеці і героїв України тих часів.

2. Як поводилися власники шаблі? Про що свідчила їх поведінка?

Вони поводитися так ніби шабля належала їм, а не народу України. Кожен з них хотів досягти своєї особистої мети, продавець отримати гроші, а покупець реліквію.

3. Порівняй поведінку продавців шаблі та дітей.

Продавці шукали тільки свою вигоду і хотіли нажитися на шаблі, а дітей хвилювало лише те щоб шабля залишилася на Україні і стала надбанням народу.

4. Якими словами тато, мама й Наталочка переконували власників шаблі не продавати історичної реліквії?

Папа з точки зору закону. Мама з точки зору честі, історії народу. Наталка лякала їх привидом.

Зі сторінки 182

1. Знайди і прочитай опис шаблі. Якою ти її уявляєш?

«Справжня козацька шабля, схожа на місяць-молодик. Руків'я мала просте, без золота й діамантів

2. Чому при вигляді шаблі чорти втекли від людей?

Тому що перед битвою козаки освятили зброю.

3. У робочому зошиті склади й запиши «карту розуму», яка відображатиме найсуттєвіші події у творі.

Події у: Києві —> Лубенський замок —> Тараканівський форт —> Берестечко (Козацькі Могили) -> Підгірці (Підгорецький замок) -> Олесько (Олеський замок) —> Кам'янець-Подільський (Кам'янець-Подільська фортеця) —> Хотин (Хотинська фортеця).

4. Запиши п'ять рис характеру Наталочки, які найяскравіше виявилися під час її подорожі.

Сміливість, довірливість, уміння дружити, патріотизм, розвинута фантазія, любов до пригод, наполегливість

5. Як ти думаєш, навіщо письменниця саме так назвала свого героя? Це збіг чи таке ім'я несе якесь важливе змістове навантаження?

«Хлопці стояли, мов гетьмани: поважні, виструнчені, акуратні - з усього видно, що то українські лицарі, ще й численні нашивки на їхніх рукавах виглядали так значимо». Северин був відображенням мужності, героїзму, проявом любові до України, винахідливості наших предків. Тому це ім'я несе важливе змістове навантаження.

6. Сформулюй тему твору. Визнач його головну думку.

Тема: зображення подорожі сім'ї Руснаків у пошуках реліквії - козацької шаблі; опис небезпечних, часом смішних пригод Наталочки Руснак; мандри різними історичними місцями, де відбувались важливі події, битви, зустрічі; шалені перегони, небезпечна, сповнена містики і захвату мандрівка замками України у пошуках козацької шаблі.

Головна думка: утвердження значення історичної пам'яті для сучасної людини; повага до пам'яток історії та культури; формування національної свідомості, патріотичних почуттів, громадянської позиції, усвідомлення актуальності цих понять у нашому житті; уславлення мужності, героїзму, винахідливості, рішучості Наталки та її друзів; засудження сил зла, жорстокості, корисливості, лжепатріотизму.