Позакласне читання 2 клас "В. Симоненко «Салюти миру»"







Скачати: 

Тема: В. Симоненко «Салюти миру».

Мета:

  • ознайомити учнів з творчістю українського поета В.Симоненка;
  • вчити виразно декламувати вірш, висловлювати власні думки,
  • відчувати красу художнього слова;
  • розвивати критичне мислення; пізнавальні інтереси;
  • виховувати інтерес до творчості українських поетів, повагу до історії українського народу.

Обладнання: вірш В.Симоненка «Салюти миру», портрет В.Симоненка.

ХІДУРОКУ

I. Організаціякласу.

Учитель:Доброго дня! Нехай сьогоднішній день буде успішним і щедримна добрі вчинки, мудрі думки, міцні знання. Посміхніться один одному і сідайте.

II.Мотиваціянавчальноїдіяльності.

Щороку 9 травня ми відзначаємо День Перемоги. Дорогою ціною заплатив український народ за участь у найстрашнішій за всю світову історію війні 1941-1945рр . День сьогоднішній нерозривно пов'язаний з учорашнім. І нинішня радість, і небо безхмарне, і наше щасливе вільне життя - то твій слід на землі, Перемого!

III. Повідомлення теми і мети уроку.

IV. Сприймання і усвідомлення навчального матеріалу.

Учитель: Сьогодні ми познайомимось з творчістю відомого українського поета Василя Андрійовича Симоненка. Народився Василь Андрійович на другий день Різдвяних свят (8 січня) 1935 року в глухому поселенні Біївці Лубенського району на Полтавщині в сім'ї колгоспників. Отже, коли закінчилась війна, йому було лише 10 років.

Дитинство його, за словами Олеся Гончара, чуло ридання матерів, що божеволіли від горя над фронтовими похоронками. Скупе на ласку було, мінами й снарядами бавилося його дитинство, коли від запізнілих вибухів десь біля степового вогнища ставали інвалідами діти — ці найбезвинніші жертви війни.
Після закінчення 1952 року середньої школи Василь вступив на факультет журналістики Київського університету. Одержавши через п'ять років диплом «літописця сучасності», працював у редакціях газет «Молодь Черкащини», «Черкаська правда», «Робітнича газета». Проте змістом і сенсом його життя була поезія й тільки поезія.

Помер Василь Симоненко 14 грудня 1963 року.

Василевi Симоненковi посмертно присуджено Державну премiю Украïни iменi Т. Шевченка у 1995 р.

Учитель: Діти, чому Державна премія України , найвища в Україні творча відзнака за вагомий внесок у розвиток культури та мистецтва, носить ім’я саме Тараса Шевченка?

Учитель: Сьогодні ми познайомимося з віршем В.Симоненка «Салюти миру». Як ви думаєте про що йтиме мова в цьому вірші?

Учитель:У вас є нагода впевнитись чи вірними були ваші припущення.

1. Читання вірша вчителем.

Василь Симоненко

Салюти миру

В дні травневі, мріями багаті,
Коли щастя хлюпає з пісень,
Ми щороку зустрічаєм свято –
Перемоги радісної день.

І встають у пам'яті дороги,
Ті, що довелося нам пройти,
Щоб багряний прапор Перемоги
Над рейхстагом гордо піднести.

І живуть у пам'яті народу
Його вірні дочки і сини,
Ті, що не вернулися з походів
Грізної, великої війни.

Їх життя, їх помисли високі,
Котрим не судилось розцвісти,
Закликають мир ясний і спокій,
Як зіницю ока, берегти.

Учитель: Які почуття виникли у вас під час слухання вірша?

Чи збулися ваші передбачення?

Швидко чи повільно треба читати?

2. Словникова робота.

Учитель: Щоб зміст вірша був зрозумілий, попрацюємо над новими словами.

Прочитайте слова, поясніть їх значення.(Спочатку діти читають слова мовчки, потім уголос читає один учень, а інші за ним повторюють (гра «Луна»)

Рейхстаг-будинок парламенту в Берліні.

Зіниця (рос. зрачок)—— округлий отвір у райдужній оболонці ока, крізь який у нього проникає світлове проміння.

Берегти як зіницю ока-пильно зберігати, старанно доглядати, охороняти що-небудь.

Багряний прапор-густо-червоний, залитий кров'ю .

3.Бесіда за змістом (метод «Інтервю»).

- Коли ми святкуємо День Перемоги?

- Чому поет назвав цій день радісним?

- За що ми дякуємо людям, які загинули?

- До чого нас закликає поет?

4. Вправляння у виразному читанні.

1) Читання «бджілкою»(пошепки).

2) Вибіркове читання.

- Які рядки вірша вам більше сподобались?

3) Зразкове виразне читання учнями.

V. Осмислення і узагальнення.

1.Метод «ДіаграмаВена».

Учні спочатку працюють в парах, а потім заповнюють колективно одну «Діаграму» на дошці.

Учитель: Добре жити людству, коли панує доброта і любов, злагода і мир. Але зараз ми переживаємо не просто важливий історичний момент. А справді переламний у долі України. Іпозиція більшості українців очевидна – свою соборність народ готовий боронити до кінця.

У ч н і.Ми – юні громадяни і патріоти України, в ім’я майбутнього – ми голосуємо…

Діти (разом): ЗА МИР!

Учитель: Без миру немає майбутнього. Ми всі за спокій і радість від миру на нашій рідній землі, у нашій вільній Україні.

2. Метод «Незакінчене речення».

- Продовжи речення «Я зрозумів, що…».

VІ. Рефлексія. Прийом «Мікрофон».

Учитель: А тепер дайте оцінку уроку, відповівши на такі запитання:

- Про що дізналися на уроці?

- Що на уроці було цікавим?

- Про що почули вперше?

- Який висновок для себе зробили?

- Подякуйте за урок, кому хочете.


Клас: 

2

Автор: 
Субботіна Світлана Едуардівна, учитель початкових класів ЗОШ № 25
Предмети: 
Українська література