Поміркуй над прочитаним (Лось). Відповіді зі сторінки 200


1. Подія в оповіданні відбувається взимку.?

В кінці зими, «...вони вирішили подивитись на річку, чи тріщить на ній лід, чи скоро рушить.»

2. Чому лось не дуже злякався появи хлопчиків?

Він був знесилений і байдуже спостерігав за дітьми.

3. Прочитай уривок з тексту: Опиши стан лося в той момент. Що відчуваєш ти, читаючи ці рядки?

Лось розумів своє становище, йому вже не врятуватись. В ньому відчувалась байдужість до всього.

4. Накресли таблицю.

Портрет хлопчиків Портрет Шпичака
Обидва плечисті, обидва з широкими, лагідними лицями, схожі між собою Кругленький, як підпалок, з підпалкуватим добре випеченим обличчям, в розтоптаних, з довгими халявами, чоботях, в яких тонув мало не по пояс

5, Як портретні характеристики допомагають тобі краще зрозуміти характери персонажів

Вчинки: кинулися рятувати звіра, незважаючи на небезпеку; кмітливо придумали спосіб порятунку, хоч були маленькі й слабосилі.]

Риси характеру: Добрі, милосердні, маючи малі сили та кмітливість, рятують великого звіра; чесні, непідкупні, бережно ставляться до природи. Маленькі, але розумні та справедливі.

6. Чому загинув лось?

Брати тільки-но встигли визволити тварину з льодяного полону, як пролунав постріл. Хлопці не відразу зрозуміли, що куля влучила саме у врятованого ними лося. Незабаром з'ясувалось, що вбивцею лісового красеня із сусіднього заповідника став їх рідний дядько Шпичак.

7. Як поводилися хлопчики з дядьком після загибелі лося?

Коли дядько зрозумів, що брати не в захопленні від його здобичі, він злякався, що хлопці можуть повідомити в заповідник про його вчинок. Він пробував їм і погрожувати, щоб вони мовчали, і пропонував за мовчанку м'ясо й роги, але діти, нічого не відповівши, пішли до своїх саней.

8. Сформулюй головну думку оповідання.

Уславлення мужності, хоробрості, співчуття, бажання допомагати іншим та охороняти дику природу; обурення жорстокістю та користолюбством.

9. Доведи, що «Лось» €. Гуцала — оповідання.

Твір невеликий за обсягом, зображено один епізод (пригода з Лосем, його порятунок), події відбуваються протягом короткого часу, наявна невелика кількість дійових осіб (Лось, хлопчики, дядько Шпичак).

10. Чи сподобалося тобі оповідання? Що тебе в ньому вразило?

Тим що воно вчить співпереживати, бути чутливим до чужої біди, спонукає боротися зі злом, гартувати свій характер.

11. Сформулюй тему твору.

Зображення боротьби добра і зла в протистоянні світу людей та світу тварин. Про лося, якого врятували хлопчики з річки, а вбив їхній дядько.