Підсумуй свої здобутки з розділу 2. Реальність і вигадка в художній літературі







1. Вибери правильну відповідь:

Фантастика — це різновид художньої літератури, у якій зображується те, чого не існує в реальному житті.

  • так

2. Вибери правильну відповідь:

Повість-казка це літературний твір середнього обсягу, у якому відбуваються дива, чарівні явища на тлі реальних подій.

  • так

3. Вибери правильну відповідь:

Мюнхгаузен — це псевдонім.

  • ні

4. Вибери одну правильну відповідь:

Хто з героїв повісті Елеонор Портер «Полліанна» не любив мух?

  • Б місіс Сноу

5. Вибери одну правильну відповідь:

Мюнхгаузен розповідав своїм слухачам про те, як:

  • А літав на Місяць, як він жив серед триногих людей, як його проковтнула велетенська рибина, як у нього відірвалася голова

6. Установи відповідність між терміном та визначенням:

1. Комічне в художній літературі - А смішно зображене
2. Повість-казка - Б літературний твір середнього обсягу, у якому відбуваються дива, чарівні явища на тлі реальних подій
3. Роман - В великий за обсягом оповідний твір, у якому розвивається кілька сюжетних ліній, пов’язаних із долею головних героїв
4. Гіпербола - Г явне і навмисне перебільшення для посилення виразності та підкреслення сказаної думки

7. Установи послідовність подій у повісті Елеонор Портер «Полліанна».

Отже, послідовність подій у повісті Елеонор Портер «Полліанна»:

  1. В - знайомство Полліанни з тіткою Поллі
  2. А - знайомство Полліанни з Ненсі
  3. Г - знайомство Полліанни з місіс Сноу
  4. Б - зустріч Полліанни із незнайомцем на прогулянці

Спочатку Полліанна знайомиться зі своєю тіткою Поллі, до якої приїжджає після смерті батька. Потім вона знайомиться зі служницею Ненсі. Далі Полліанна йде в гості до місіс Сноу. І вже після цього, під час прогулянки, зустрічає незнайомця у циліндрі.

Отже, правильна послідовність: В - А - Г - Б.

8. Визнач головну думку казки Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див»

На мою думку, головна думка казки "Аліса в Країні Див" полягає в тому, що фантазія та уява дозволяють побачити світ по-новому, незвичайному.

Аліса потрапляє в казковий світ, де все абсурдне та дивне. Проте завдяки своїй відкритості та допитливості вона приймає його таким, яким він є. Аліса не намагається змінити Країну Див за своїми уявленнями про нормальність, а навпаки адаптується до місцевих правил та звичаїв.

Таким чином Льюїс Керролл показує, що ми не повинні обмежувати свою фантазію рамками звичного та зрозумілого. Справжня магія життя ховається саме за межами буденності, у світі незвіданого та незбагненного. І лише зберігши дитячу цікавість та уяву, ми зможемо відкрити цей світ для себе.

Ось така головна думка, на мій погляд, закладена автором у цій чарівній історії. Вона закликає нас цінувати та розвивати нашу здатність до фантазування та творчості.

Головна думка казки "Лускунчик і Мишачий король" - перемога добра над злом завдяки вірі в чудеса та магію. Казка розповідає, що звичайні речі можуть мати приховану магічну силу.

9. Наведи приклад гіперболи у «Пригодах барона Мюнхґаузена». Поясни, з якою метою її використав автор.

Приклад гіперболи в "Пригодах Мюнхгаузена" - як він витягнув себе з болота за волосся. Це комічне перебільшення, щоб показати сміливість та кмітливість героя.

10. Запропонуй епізоди для фотоквесту за казкою Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див» або Ернста Теодора Амадея Гофмана «Лускунчик і Мишачий король».

Для фотоквесту за казкою "Аліса в Країні Див" можна запропонувати такі епізоди:

  • Аліса падає в кролячу нору.
  • Зустріч з Чеширським котом.
  • Суд над Алісою, де всі карти зібралися разом.

Для "Лускунчика і Мишачого короля":

  • Зустріч Марі з Лускунчиком.
  • Битва з Мишачим королем.
  • Танець Сніжинок.
  • Відвідини Країни Солодощів