Конспект уроку "З Україною в серці"







З Україною в серці

Урок-подорож

Мета: поглибити знання дітей про нашу державу; ознайомити з найбільшими містами, річками України; розшити знання учнів про символи України; вчити їх бачити красу й гармонію навколишнього світу; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення; сприяти духовному розвитку учнів; виховувати патріотичні почуття, прищеплювати любов до рідного краю.

Обладнання: карта України, виставка малюнків, ілюстрований дидактичний матеріал, сонечко, сходинки, запис гімну, сердечка, олівці.

Хід уроку

На столі, застеленому рушником – хліб і калина.

I. Організація класу.                                             

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Всі готові до роботи,

Всі бадьорі. Молодці!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Визначте тему і мету нашого уроку. В цьому допоможе вам вірш.

Одна любов у мене – Україна,

Моя земля – слов’янка у саду.

Коли вже треба впасти на коліна,

То тільки перед нею упаду.

ІІІ. Оголошення теми уроку.

Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про нашу чарівну землю, надзвичайно багату і дуже щедру на свої дари. Країну, яка славиться своїми талантами, співучу та несказанно красиву, яка вабить око кожного, хто сюди завітав. А подорожувати Україною ми будемо з вам ось цими сходами, що ведуть нас до сонечка, яке зігріває і пестить своїми промінчиками.

1-ша сходинка. Край, де ми народились, де ростем – живемо.

2-га сходинка. Творча країна.

3-тя сходинка. Україна – держава.

4-та сходинка. Ігрова.

5-та сходинка. Сім чудес України.

6-та сходинка. З Україною в серці.

ІV. Робота над темою уроку.

1.    Розповідь учителя

 1-ша сходинка. Край, де ми народились, де ростем – живемо.

 «Є на світі моя країна, найчарівніша, як перлина. В моїм серці вона єдина. Це моя Україна». У кожного з нас одна єдина Батьківщина. Перш за все, це те місце, де ми народилися і виросли, яке ні раз і не двічі ми проміряли своїми ногами. По-друге, Батьківщина – це наша рідна країна. Батьківщину змінити неможна, як неможна змінити своїх батьків, тих, хто дав нам життя.

Україно! Ти для мене диво!

І нехай пливе за роком рік,

Буду, мамо, горда і вродлива,

З тебе дивуватися повік.

Ці поетичні рядки належать В. Симоненку, відданому співцеві своєї країни, який завжди із захопленням і ніжністю відгукувався про Україну.

-        Діти, а ви любите свою країну?

-        Що подобається найбільше в ній?

-        А ще любити означає знати. Наскільки гарно ви знаєте Україну?

2.    Розповідь дітей про Україну.

Україна - це наша земля, наша країна зі славною історією, народ якої протягом багатьох віків боровся за свободу і незалежність. Україна - це велика незалежна держава. Найбільше свято нашої держави – День незалежності. Його ми святкуємо 24 серпня.24 серпня 1991 року було прийнято Акт про проголошення незалежності Україні.

     В Україні є гори – Карпати і Кримські, моря - Чорне і Азовське.

Столицею є місто Київ, який стоїть на величній і могутній річці Дніпро. Дніпро протікає через усю Україну. Його оспівують в численних піснях, баладах, легендах. Легенда  це народне оповідання про якісь події чи життя людей з елементами казковості, фантастики.

3. Розповідь учителя легенди про заснування Києва.

Легенда про заснування Києва

На пагорбах трьох гір безліких жила-була сім’я велика:

Найстарший брат був Кий-палкий,

Ще було в нього два брати, ім’я  яких - Щек та Хорив,

А ще сестра в них була Либідь.

 

І якось разом та єдино вони звели велике місто,

Яке назвали на честь Кия.

Це місто Київ було славним, як пелюсток чарівним,

До себе вабив він людей розумних та щасливих.

 

Багато в цих краях в усі часи росло,

Навчалось, працювало та просто жило мудрого народу,

Тому мій висновок з того, що Київ - це культурне джерело!

     2-га сходинка.
Творча країна.

Робота в групах.

- Складіть прислів’я із слів та пояніть їх значення.

Без верби і калини нема України.

Людина без Батьківщини – як соловей без пісні.

Де рідний край, там і рай.

Кожний край має свій звичай.

Складання «Асоціативного куща»

Батьківщина  мати  калинова  барвиста  чарівна  солов’їна      незалежна

Фізкультхвилинка

Раз! Два! Всі присіли.

 Потім вгору підлетіли.

 Три! Чотири! Нахилились,

 Із струмочка гарно вмились.

 П'ять! Шість! Усі веселі.

 Летимо на каруселі.

 Сім! Вісім! В поїзд сіли

 Ніжками затупотіли.

 Дев'ять! Десять! Відпочили

 І за парти дружно сіли.

3-тя сходинка. Україна – держава.

Пояснення вчителя в супроводі демонстраційного матеріалу.

Україна – це держава. А кожна держава має свої державні символи – гімн, герб, прапор.

Наш прапор

Із блакиті й колосків

В небі прапор наш розцвів,

Увібрав він синє небо

В золотисту пору жнив.

— Які кольори має наш прапор? Як ви думаєте, чому саме ці два кольори вибрано для нашого прапора? Які почуття викликає у вас кожний колір?

Жовтий колір — це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, а також колір жовтогарячого сонця.

— А синій колір - це колір ясного, чистого, мирного неба.

ТРИЗУБ

Наш герб — тризуб. У ньому сила

Отця небесного і сина.

Уважно придивись до нього —

На Духа схожий він Святого,

Що голубом злетів з небес

І у людських серцях воскрес.

Тризуб, немов сім’я єдина,

Де тато, мама і дитина

Живуть у мирі і любові

На Україні вольній, новій.

Гімн України

Слова палкі, мелодія врочиста,

Державний гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста –

це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна,

хай чують друзі й вороги, що Україна:вічна,

Незнищенна, від неї ясне світло навкруги.

Гімн – це урочиста пісня, яка символом її державності.

Запам’ятайте! Гімн співають і слухають стоячи.

Назва «гімн» прийшла до нас з грецької мови. Так у Стародавній Греції називали врочисту, похвальну пісню на честь богів і героїв.

А Державним гімном України є пісня "Ще не вмерла України …". Більше століття тому її написали поет Павло Чубинський та композитор Михайло Вербицький.

Прослуховування гімну України.

V. Узагальнення набутих знань.

4-та сходинка. Ігрова.

Зараз ми з вами пограємо і перевіримо якими уважними були на уроці.

Робота в групах.

Учні об’єднуються в 4 групи. Питання роздаються на аркушах і визначають, яка група впоралася швидше.

1. Назва держави, де ми живемо. Україна

2. Яка мова є державною? Українська

3. Який колір має Державний Прапор України? Жовто-блакитний

4. Яке місто називають столицею України? Київ

5. Яка найбільша річка України? Дніпро

6. Урочиста пісня, що є символом держави? Гімн

7. Коли святкується День Незалежності України? 24 серпня

8. Назвіть моря нашої держави. Чорне, Азовське

9. Які гори є на території країни? Карпати, Кримські

10. Назвіть державні символи України. Гімн, Герб, Прапор

Вчитель підбиває підсумки вікторини.

5-та сходинка. Сім чудес України.

Для ознайомлення з цим матеріалом діти переглядають відео презентацію.

6-та сходинка. З Україною в серці.

-  Ось дісталися до останньої сходинки, що привела нас до сонечка, яке зігріває Україну. Пропоную вам зігріти ще дужче нашу славетну країну своїми гарячими сердечками. У кожного з вас на парті лежить сердечко, але воно білого кольору. Ви можете його розфарбувати так як бажаєте. А ще записати на ньому свої побажання або ж, що ви зробите для України, коли виростите. Все це ми розмістимо навколо карти України, щоб наша Батьківщина була захищена любов'ю, теплом наших сердець. Це буде колективна робота, а я теж допомагатиму. Цю карту ми повісимо у класі й будемо завжди пам'ятати, що ми громадяни своєї милої України, ми її патріоти, а тому ми все робитимемо для того, щоб Вітчизна наша процвітала, була могутньою державою. А ви будете старанно вчитись, трудитись на благо Вітчизни.

VI. Підсумок уроку.

Чи сподобалося вам подорожувати сходинками нашої країни?

Яка сходинка сподобалася найбільше? Чим саме?

Розмову про Україну та про її символи можна вести без кінця-краю, бо така багата і щедра наша земля, така славна її історія. Хочу, щоб кожен з вас запам’ятав те, про що ми говорили сьогодні. І у кожного було бажання гордо заявити: «Я — українець і я цим пишаюся».

Ось пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі.

Клас: 

1

Автор: 
Ващенко Юлія Валеріївна, вчитель початкових класів Івашківської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Предмети: 
Виховна робота