1. Першим побачив фарбованого Лиса Микиту й перелякався
Б - Вовк
2. Мовою персонажа в казці «Фарбований Лис» є речення
Б - «Але що діяти! Наважився, то треба кінчити те, що зачав».
3. Відмінним між народними й літературними казками є
Г - чергування слів автора й персонажів
4. У чому полягає відмінність між словами автора й персонажів?
Мова персонажів подана в діалогічній формі: репліки дійових осіб чергуються, а перед ними стоять тире. Мова автора менш емоційна, це помітно і за змістом і за використанням розділових знаків у кінці речень. Мову автора й персонажів треба читати по-різному: авторську оповідь читають хоч емоційно й виразно, проте стриманіше, аніж мову дійових осіб. Читаючи репліки персонажів, треба ніби вживатися в образ героя, ставати на його місце, імітувати його прикметні особливості.
5. Які казки вам більше до вподоби: народні чи літературні? Чому?
Мені до вподоби більше літературні казки, тому що вони мають більший обсяг, багато реплік героїв, частіше в них цікавіший сюжет. Літературні казки мають незвичайних героїв, або якісь фантастичні події.
6. Розкрийте значення фразеологізмів: мов муха в окропі, дати драпака, мов у Бога за дверима, мов полуда з очей спала.
- мов муха в окропім - крутитися,
- дати драпака - втекти,
- мов у Бога за дверима - в достатку, без тривог,
- мов полуда з очей спала - людина прозріла, і сприймає що-небудь таким, яким воно є насправді.
7. Назвіть усіх персонажів казки «Фарбований Лис» і поділіть їх на головних і другорядних.
- Головні персонажі: Лис-Микита. Вовчик-Братчик, Ведмідь.
- Другорядні персонажі: товариші, стрільці, люди, пси, Вовчиця, Кабан, Олень, Мавпа Фрузя, хор зі звірів.
8. Поділіть казку на частини за змістом, дібравши до них заголовки
- Вихваляння Микити
- Лис на торговиці
- Микита у діжці з фарбою
- Сюрприз "ранку"
- Поява перед лісовими звірами
- Проголошення себе Царем
- Царювання Лисам
- Роковини у Микити
- Кінець владарювання.
9. Кого, крім Лиса Микити, І. Франко висміяв у казці?
Франко також висміяв у казці звірів які підтримали хитрого лиса Микиту, бо сподівалися на.доброго царя. Вони не бачили правди, дозволили себе обдурити.
10. Виберіть прислів'я і приказки, що як найкраще характеризують казкового Лиса Микиту.
І на хитру лисицю капкан знайдеться. Вертиться, як в'юн в ополонці. Кожна лисиця свій хвостик хвалить. На губах мед, а всередині чортами начинений.
11. Напишіть невеликого листа (4–5 речень) Лисові Микиті з порадами, як стати кращим
Дорогий Лис Микито!
Ти всього домігся лише своєю хитрістю! Тікаючи від собак, ти впав у діжку з фарбою, а потім розповів усім, що не проста тварина. Всі повірили тобі — тому ти й став царем.
Зараз нам також зустрічаються люди, також і серед однолітків, які намагаються бути не тими, хто вони є, здаватися кращими, сильнішими. І таким чином домогтися поваги та часом навіть поклоніння інших.
Але ти сам побачив що тебе очікувало дуже суворе покарання за підступність і брехню. Тому дякую, що через тебе я зрозумів що не слід хитрувати та обманювати, бо правда все одно покаже себе.
12. Якої помилки припустився художник в ілюстрації сцени вистрибування Лисі Микити з діжки?
У казці Лис «прожогом вискочив зі своєї незвичайної купелі, перебіг вулицю...Довго ще тяглися за ним сині сліди». На ілюстрації діжка ось-ось перевернеться, з неї виливається фарба, я вважаю що художник навмисно так зробив, щоб усі бачили що в діжці була фарба.
У казці І. Франка «Фарбований Лис» зустрічаються слова автора:
Але що діяти! Наважився, то треба кінчати те, що зачав.
Господи, яке страхіття!., що тут робити? Куди дітися?...Oro !
Чути їх! Уже близької
Слава богу, що живий! Ta й то що хто знає, що буде.
3. Зипишіть у робочий зошит незнайомі й незрозумілі слова «Хуха-Моховинка»
Хухи (добрі лісові духи), зісподу (знизу), зокола (зовні), глиці (лист деяких дерев у вигляді голок, хвоя), верес (вічнозелений, низенький кущик із дуже дрібним листям і лілово рожевими квітками), повстяники (валянки), хо-Суковик (один із духів), вивірка (білка), повинність (тут: обов'язок).