Інформатика 2 клас. Урок 25. Інструменти графічного редактора







Цілі:

  • навчальна: ознайомити з інструментами графічного редактора Тих Pаint; формувати навички малювання за допомогою графічного редактора;
  • розвивальна: розвивати увагу; формувати вміння самостійно знаходити інформацію в підручнику, аналізувати її;
  • виховна: виховувати любов до мистецтва, естетичний смак; самостійність, цікавість до інформатики, світу професій та дбайливе ставлення до устаткування кабінета.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Програмне забезпечення: графічний редактор Тих Paint; презентація «Інструменти графічного редактора».

Вимоги до учнів: знати, що таке інструменти Пензлі та Гумки; вміти працювати з панеллю інструментів графічного редактора.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП (3 хв.)

Привітання.

Продзвенів уже дзвінок.

Розпочався наш урок.

Будем гарно працювати

Щоб програму Тux Paint вивчати.

Приготувалися усі?

Все в порядку? Молодці!

Тож часу не гаємо

в світ інформатики вирушаємо.

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

Учитель. Роботу розпочнемо з повторення вивченого. Зараз ви підете до нашого магазину і придбаєте пристрої комп’ютера, які вказані на ваших кошиках. Працювати будемо в парах.

(на кошиках написи: «пристрої введення інформації», «пристрої виведення інформації», на столах картинки з зображенням різних пристроїв).

Перевірка виконання завдання: учні називають пристрої, які придбали в магазині і вказують, який вид інформації даний пристрій виводить або вводить.

ІІІ. ПОВТОРЕННЯ ПРАВИЛ ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ.

Учитель. З яких пристроїв складається комп’ютер ми пригадали. Тепер повторимо правила техніки безпеки при роботі за комп’ютером. Пограємо в гру «Світлофор». Якщо твердження правильне піднімаємо зелену картку, якщо неправильне – червону.

- В комп’ютерний клас можна заходити без дозволу вчителя.

- Не можна торкатись проводів, розеток, задньої стінки системного блоку.

- Можна на клавіатуру класти яблука, печиво.

- Якщо почули сторонній звук, необхідно повідомити вчителя.

- Працювати за комп’ютером можна досхочу.

- За комп’ютерним столом можна їсти і пити.

- Не можна в комп’ютерний клас заносити сторонні речі.

- Потрібно працювати за комп’ютером з чистими і сухими руками.

- Можна торкатись руками екран монітора і близько до нього нахилятись.

- В комп’ютерний клас потрібно вбігати, штовхаючи один одного.

Молодці правила знаєте добре.

IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (фронтальне опитування)

Учитель. Тож пригадаємо:

1. Яку програму ми вивчаємо?

2. Що означає назва програми Тих Paint?

3. Які дії треба виконати, щоб відкрити програму Тих Paint?

4. Для чого призначена палітра кольорів?

4. Як створити малюнок за допомогою штампа?

5. Як можна змінити колір малюнка, розмір малюнка?

6. Як зберегти малюнок?

7. Якою кнопкою потрібно скористуватись щоб відмінити свої дії, відновити дії?

8. Назвати елементи вікна графічного редактора.

V. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Діти а ким працюють ваші батьки? Чи вміють вони щось майструвати? А які інструменти їм для цього необхідні?

Відповіді учнів.

Учитель. Назвіть представникам яких професій потрібні зображені інструменти (слайд).

Учитель. Тобто вашим батькам, представникам різноманітних професій необхідні інструменти. Але і нам для створення малюнків необхідні інструменти. Назвати їх допоможуть загадки.

Дерев’яний та довгенький,

хвостик в нього є маленький.

Як у фарби хвіст мочає –

Все довкола розцвітає. (Пензлик).

Я негарно написала, а вона усе злизала,

Олівців моїх сусідка, ця вертлява буквоїдка. (Гумка)

VІ. ОГОЛОШЕНННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

Ми недарма почали говорити про інструменти, адже тема нашого уроку: «Інструменти графічного редактора». Ви дізнаєтесь як створювати малюнки за допомогою пензлика і видаляти неправильні лінії за допомогою гумки, дізнаєтесь як можна переглянути всі збережені малюнки.

VІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з підручником.

Учитель. Відкрийте § 25 підручника і знайдіть відповідь на запитання: «Як переглянути малюнки, які ми створили на минулих уроках?»

Учні зачитують відповідь з підручника.

Виконання завдання 1. стор. 46 зошита (самостійно).

Учитель. Чи подобається вам малювати на комп'ютері? Ваш головний помічник у цій справі — миша. І звичайно, не обійтись без інструментів Пензлі і Гумка.

Ось так ці інструменти виглядають у програмі Тих Paint (слайд). Пензлі використовують для малювання довільних ліній, а за допомогою гумки витирають зайві фрагменти малюнка.

Для того щоб скористуватись інструментом пензлик необхідно вибрати його на панелі інструментів, праворуч з’являться пензлики різної форми і товщини. Обираємо потрібний і можемо малювати.

А як користуватись гумкою ви дізнаєтесь з підручника.

Відповіді учнів.

Ось ми і опрацювали інформацію, необхідну для виконання завдання 2.

Завдання 2 (робочий зошит), сторінка 46.

Фізкультхвилинка

Так як сьогодні ми ведемо мову про інструменти, то і зарядка у нас буде незвичайна. Я буду показувати вам інструмент, а ви мені показувати як їм працювати.

VІІІ. ЗАСВОЄННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Гра «Блискавка» (на швидкість показати елементи вікна програми Тих Paint, вивчені кнопки).

Практична робота за комп’ютером за завданнями підручника (§ 25 завдання № 1-4).

Зарядка для очей.

Очі ваші вже втомились

Бо гарненько потрудились.

Мерщій рівнесенько сідаймо.

Очима кліпать починаймо.

Очима швидко обертаймо,

Та головою не хитаймо.

Ліворуч – раз, два, три, чотири.

Праворуч – стільки ж повторили.

(раз, два , три, чотири).

Щільніше очі ми закрили.

На п’ять і шість їх потримали

По колу знов пообертали.

Додаткові завдання

Гра «Лото»

Розгадування ребусів (робота в группах)

Робочий зошит завдання 4.

ІХ. Підсумок уроку.

Фронтальне опитування

1. Чи сподобалося вам на сьогоднішньому уроці?

2. Про які ще інструменти графічного редактора ви дізнались?

3. Для чого використовують Пензлі?

4. Для чого призначені Гумки?

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 25, завдання № 4.

2. Робочий зошит завдання 5,6.

Клас: 

2

Автор: 
Хир Лариса Миколаївна учитель інформатики Баратівської зош
Предмети: 
Інформатика