1. Зі скількох частин складається загадка?
З двох.
2. Прочитай першу частину. Про який предмет у ній розповідається ?
Про гречаний вареник.
3. За якими ознаками ти здогадуєшся, що в загадці йдеться про вареник? Наведи приклади з твору.
У тісто прибрався.
Чимсь смачним напхався
В окропі купавсь
На смак уродився
Ще й маслом умився.
4. Між ким ведеться розмова в загадці? Чому ти так думаєш?
Розмова ведеться між дітьми і вареником, до якого вони ніби звертаються.
Слова з твору: «То ж, діду коханий! Вареник гречаний! Кричить дітвора».
5. Яким ти уявляєш оповідача цієї загадки? Що характерно для його мовлення?
Мова оповідача насичена пестливими словами, в його висловлюванні відчувається щирість та доброта.
6. Випиши в робочий зошит епітети та поясни їх роль.
«химерний, маленький, бокастий, товстенький коханчик», «діду коханий».
Збагачуй своє мовлення
1. Добери в наступних реченнях синоніми до слова химерний.
Химерний — дивний, дивовижний, диковинний, дивакуватий, чудний, чудернацький, дивакуватий, курйозний, фантастичний, дивоглядний, дивацький.
2. Добери в наступних реченнях синоніми до слова шкандибати.
Шкандибати — шкутильгати, шкандиляти, кульгати, накульгувати.