Ернест Сетон-Томпсон. Лобо — володар Курумпо (сторінки 174, 175)







Лобо - володар Курумпо - це роман-оповідання, написане Ернестом Сетон-Томпсоном. Воно розповідає про життя вовка на дикій природі та про його стикання з людьми. Головний герой, вовк Лобо, стає легендарним воїном, який вступає в боротьбу з людьми, щоб захистити своє стадо від полювання. Роман є важливим твором в історії природничої літератури та має сильний вплив на екологічні погляди людей.

Усно

1. Який епізод справив на вас найбільше враження 'Лобо - ; володар Курумпо' Е. Сетона-Томпсона? Чому?

Найбільше мене вразила туга Лобо за дівчиною. Попри те, що вовки завдавали людям багато шкоди, я відчував до нього гостру жалість, і навіть суворі й стримані ковбої відчували це.

2. Знайдіть і виразно прочитайте описи вовків. Прокоментуйте їх.

'п'ятеро підлеглих, кожен із яких зажив слави своїми величезними розмірами' Лобо - дужий та хитрий вожак зграї вовків. Це величезний вовк вагою 150 фунтів.

Найбільше він боявся вогнепальної зброї, 'справжній велетень - був надзвичайно дужим і хитрим звіром.' Бланка - подружка ватажка зграї. Біла вовчиця, 'рудої масті, відзначався нечуваною спритністю. Ходили чутки, буцім він легко наздоганяв прудконогу антилопу.' Всі вовки зі зграї були дуже великі. Тому зграя була невелика - 5 тварин.

3. Чи змінювалося ваше ставлення до Лобо впродовж читання твору? Поясніть свою відповідь.

Так, симпатія до Лобо в ході твору зростає. Спочатку виникає відчуття, що вовки завдають людям багато шкоди, але Лобо виявляє любовну відданість, він сумує за Бланкою, і його виття впливає навіть на суворого ковбоя, який звик до всього..

Автор описує поведінку вовка, акцентуючи увагу на самотності та беззахисності вовка перед людьми, але водночас показує його хоробрість, безстрашність, гордість і силу..

4. У чому виявилося 'лицарство вовка' в оповіданні Е. Сетона-Томпсона?

Лобо виявив любовну відданість, він сумував за Бланкою, тому завершив свою подорож гідно, безстрашно та хоробро.

Аналіз та інтерпретація

5. Придумайте назви до всіх частин твору. Визначте провідну думку кожної з них.

  1. Володар Курумпо-Лобо;
  2. Невелика зтрая вовків;
  3. Пастки для зграї вовків;
  4. Смерть вовчиці Бланки;
  5. Лобо у пастці;
  6. Смерть Лобо.

6. Чому скотарі прагнули знищити невеличку зграю хижаків? Оцініть їхні вчинки.

Хай худобу не їдять. Скотарі дуже постраждали. Вовк завжди вибирає найкраще з усього стада, а також для розваги гризе овець. Вони готові заплатити 1000 доларів тому, хто зловить Лобо.

7. Знайдіть авторські оцінки Лобо. Чи збігається позиція автора з вашою позицією? У яких епізодах?

'Наведу один приклад, що свідчить про його (Лобо) надзвичайну кмітливість.', 'певно, якийсь добрий звіриний янгол літав над ним і охороняв від небезпеки, що чигала на нього.', 'Щось схоже на жалість ворухнулося у мене в грудях, коли я збирався вчинити з ним те, що він звично робив зі своїми жертвами.'

8. Чого навчає історія про Лобо?

Вовк, як і будь-який представник дикої природи, полює, щоб вижити й продовжити свій рід, що людина часто піднімає руку на тварин без особливої ​​потреби, вважаючи себе царем природи. Людині є чого навчитися у «братів наших менших»

Письмово

9. Доберіть прикметники, які характеризують Лобо на початку й наприкінці твору. Складіть із ними речення (3 - ;4).

Величезний, хитрий, розумний, обережний. Люблячий, нескорений, відданий, гідний, сміливий. Старий Лобо був величезним вожаком. Хитрий Лобо збирав м'ясо з отрутою у купку і гадив на нього. Відданість Лобо подрузі вразило оповідача.

Цифрові технології

10. Висловить думку на одне з питань 'Чи варто захищати хижаків?', 'Чи вміють вовки любити?', 'Чи можуть хижаки бути друзями людей?'

Хижаків треба захищати, бо вони також є частиною природи. Вони вміють любити і бути вірними. Вони полюють, щоб вижити і продовжити свій рід. Людина часто без особливої ​​потреби піднімає руку на тварин, вважаючи себе царем природи.

Ваша творчість

12. Напишіть оповідання про життя вовків (наприклад, про одного з дітей Лобо і Бланки).

Одного разу, в глибині лісу, народився маленький вовчик. Він був яскраво-сірий і мав великі блакитні очі. Його батько був вождем вовків, а мати - мисливцем. Маленький вовчик був грайливим і завжди радісно грав зі своїми братами й сестрами.

Кожного дня вони тренували свої навички, щоб одного дня стати сильними та незалежними вовками. Вони вчилися полювати на здобич, бігати швидко і стрибати високо. Маленький вовчик з радістю приймав участь у тренуваннях та вирішував завдання, які від нього вимагались.

Життя вовків було повне небезпек та викликів, але вони були готові до цього завжди. У їхній зграї була сильна взаємодопомога, і вони завжди стояли пліч-о-пліч, щоб захистити один одного.

Маленький ріс і став сильним та мудрим вовком, готовим до життя в лісі. Він завжди пам'ятав навички, які йому вивчив його батько і мати, і завжди з готовністю брав на себе відповідальність за свою стаю. Він знаходив своє місце у лісі та жив у гармонії з природою, яка його оточувала.

Життєві ситуації

15. Чи є загроза диким тваринам у вашій місцевості? Що потрібно зробити для їх захисту?

Загрози диким тваринам існують скрізь, де є взаємодія людей з природою.
Для їх захисту можна вживати різні заходи, зокрема:

  • Зберігати території, де мешкають дикі тварини, у стані природності, не руйнуючи їх життєвих умов.
  • Зменшувати вплив людської діяльності на дикі тварини, зокрема, не залишати за собою сміття в лісі, не вирубувати ліси без необхідності.
  • Забезпечувати відповідну інфраструктуру для диких тварини, зокрема, переходи через автомобільні дороги, щоб зменшити ризик їх зіткнення з автомобілями.
  • Проводити різноманітні освітні кампанії, спрямовані на збільшення усвідомлення людей про важливість збереження дикої тварини й природного середовища.

Крім того, варто наголосити, що захист диких тварин починається з кожного з нас. Ми можемо зменшити наш вплив на довкілля, раціонально використовуючи природні ресурси та поводячись екологічно грамотно.