Експрес-оцінювання власних досягень з теми «Гідросфера — водне намисто планети»







І. Виберіть одну правильну відповідь
1. Дослідження властивостей морської води є одним із завдань науки гідрофізики, що є складовою науки океанології. До якого правильного висновку дійшли науковці, вивчаючи властивості океанічної води?

  • Б Солоність поверхневих океанічних вод неоднакова в різних широтах, а з глибиною вирівнюється.

2. Вчителька, перевіряючи виконане учнем завдання про будову річкової долини, помітила лише одну правильну відповідь. Яку саме

  • Г 4 - це намиті річкою її корінні береги.

II. Виберіть три правильні відповіді з запропонованих семи варіантів
3. Один з учнів готує тези для виступу на засіданні природничого гуртка на тему «Цунамі». Перевірте, чи тези правильні. Які з них слід виправити?

  • 3 Коливання водної поверхні викликані дією сили тяжіння Місяця й Сонця.
  • 5 Часто супроводжуються руйнуванням прибережних поселень та людськими жертвами.
  • 6 Найбільшої висоти досягають у прибережній смузі, особливо у вузьких затоках.

4. Щороку 8 червня відзначається Всесвітній день океанів. Його мета - інформувати громадськість про вплив людини на Океан та розвиток всесвітнього руху на його захист. Відшукайте правильні твердження про негативні наслідки різних видів діяльності людини в Океані.

  • 2 Морський промисел риб та китів - скорочення поголів’я морських тварин
  • 3 Перевезення вантажів танкерами - нафтове забруднення
  • 5 Видобуток корисних копалин на шельфі - скорочення запасів риби та водоростей

Інші твердження або не мають прямого зв’язку з негативним впливом на океан, або вказують на наслідки, які не відповідають зазначеним видам діяльності
III. Завдання на встановлення відповідності («логічні пари»)
5. На засіданні учнівського самоврядування було вирішено зібрати матеріали для видання шкільної енциклопедії. Одному з 6-х класів було доручено добрати ілюстрації до статей з розділу «Гідросфера». Допоможіть учням розібратися, які фотографії підійдуть до статей про різні види вод суходолу.

Для ілюстрацій до статей про різні види вод суходолу в шкільній енциклопедії підійдуть такі фотографії:

А. Покривні, гірські, давні - ці терміни відносяться до типів льодовиків

Б. Рівнинні, гірські, гірсько-рівнинні - ці терміни можуть бути використані для опису різних типів річок або долин, де рівнинні річки протікають по рівнинах, гірські - у гірських районах, а гірсько-рівнинні - з'єднують гірські та рівнинні ландшафти.

В. Материкові, вулканічні, коралові - це терміни в основному належать до морських формацій, таких як рифи.

Г. Верхові, перехідні, низинні - це терміни можуть використовуватися для опису різних частин річки, де "верхові" відноситься до ділянки річки ближче до її джерела, "перехідні" - до середньої частини, а "низинні" - до ділянки, де річка впадає в іншу водну масу або океан.

Д. Тектонічні, реліктові, карстові - ці терміни можуть використовуватися для опису різних типів озер, де "тектонічні" виникають у результаті тектонічних рухів земної кори, "реліктові" - це озера, які залишились від давніх водних басейнів, а "карстові" формуються в результаті вирішення вапнякових порід.

Таким чином, для статей про різні види вод суходолу найбільш відповідними будуть фотографії для пунктів Б і Г, які відображають різні типи річок та частини річки, а також Д, які показують різні типи озер.