Джон Кітс. Пісня ельфа







ОЦІНКИ ТА ОБГОВОРЕННЯ

ВІДЧУВАЮ

1. Поясніть, яким настроєм ви пройнялися після читання вірша

Після прочитання вірша я відчув піднесення, надію та оптимізм. Поет закликає не сумувати, а дивитися в майбутнє, де нас чекає пробудження природи та нове цвітіння

2. Усно опишіть, яким ви уявляєте ельфа, що виконує пісню

Я уявляю ельфа як граційну істоту з лісу, що співає цю пісню, немов закликаючи природу прокинутися. Він легкий, повітряний і сяє оптимізмом

3. Для чого, на вашу думку, поет обрав форму пісні? У відповіді скористайтеся своїми знаннями з курсу мистецтва про мову художніх творів

На мою думку, поет обрав форму пісні, щоб створити легкий, мелодійний і запам'ятовуваний твір. Пісня дозволяє передати піднесений настрій, заклик, захоплення природою. Також пісня як форма підкреслює міфологічність образу ельфа. За допомогою пісні автор досягає більшого емоційного впливу на читача

ДУМАЮ

4. Прокоментуйте, які деталі природного світу додають піднесеного настрою поезії

Деталі, що додають піднесеного настрою - це образи майбутнього цвітіння поля й лісу, заплетених віт, яскравих пелюсток квітів, в яких тріпоче маленький птах. Це образи пробудження та оновлення природи

5. Розкрийте, для чого поет говорить про майбутній розмай, коли природа ще спить

Поет згадує майбутній розмай, аби підкреслити, що попереду нас чекає оновлення природи, навіть якщо зараз вона ще спить. Це додає оптимізму та віри у краще майбутнє

6. Поміркуйте, що символізує образ маленького птаха

На мою думку, маленький птах символізує надію. У його дзьобі є "добрі ліки" від смутку та журби, тобто він несе радісну звістку про майбутнє цвітіння

7. Знайдіть у вірші антитезу. Яку роль вона виконує?

Антитеза простежується у протиставленні "печаль-змія" та "пісенька з раю". Змія тут уособлює смуток, а пісня - радість та оптимізм. Така антитеза посилює заклик не сумувати, а сподіватися на краще

8. Проаналізуйте, яку головну думку висловлює автор у вірші

На мою думку, головна думка полягає у заклику не впадати у відчай, а дивитися з надією у майбутнє, адже попереду нас чекає відродження та цвітіння природи

9. Знайдіть епітети і метафори у творі. Поясніть, з якою метою їх використовує поет

Епітети: яскраві пелюстки, срібний дзьоб.

Метафори: печаль-змія, пісенька з раю.

Вони створити яскраві образи, передати емоційний стан ліричного героя та його захоплення красою природи

10. Простежте, які емоції висловлено в поезії

У творі виражено такі емоції:

  • сум, журба (на початку);
  • оптимізм, надія, радість (уособлені в образі ельфа та його пісні);
  • захоплення красою природи (описи цвітіння, пташки).

Тобто спочатку подано емоцію смутку, а далі вона переростає в позитивні почуття - надію та радість від передчуття пробудження природи.

СТВОРЮЮ

12. Розкажіть, що ви знаєте про ельфів. У яких творах зарубіжної та української літератури вони «мешкають»? Намалюйте своїх улюблених ельфів.

Ось що я можу розповісти про ельфів:

Ельфи - міфологічні істоти, які спочатку фігурували в германських та скандинавських віруваннях. Спочатку це були нижчі божества або духи, що могли як допомагати, так і шкодити людям. Згодом, під впливом християнства, ельфи перетворилися на злих карликів-шкідників.

В епоху романтизму образ ельфів злився з образом фей і набув більшої піднесеності та поетичності. А у XX столітті письменник Джон Толкін створив класичний образ ельфа як прекрасної, мудрої й таємничої істоти. З того часу ельфи міцно увійшли в жанр фентезі.

Ельфи фігурують в багатьох творах зарубіжних письменників-фантастів: Толкіна, Террі Пратчетта, Роберта Сальваторе та інших. В українській літературі ельфів можна зустріти у творах Галини Пагутяк, Марії Людкевич, Сашка Дерманського.