Дивак. Відповіді зі сторінки 219







1. Про кого розповідається в цій частині твору?

Розповідь про ставлення Олеся до природи, дятла, однокласників хлопця, учительку.

2. Прочитай портрет Олеся. Що з опису зовнішності ти можеш сказати про хлопчика?

Олесь — маленький хлопчик, якому все цікаво, особливо те, що відбувається в лісі. Він зображується одинаком, тому що інші діти не поділяють його інтересів. Навіть дорослі не розуміють його, що призводить до конфліктних ситуацій.

3. Що найбільше любив робити Олесь уранці?

«Олесь любить... робити перші протопти в заметах, знімати снігові очіпки з кілків у тинах ... Іще любить Олесь малювати на снігу всяку всячину...»

4. Наведи приклади бережливого ставлення Олеся до природи.

«Навіщо лід псуєте? — у відповідь Олесь. — Він ще молодий».

5. Пригадай епізод на льоду.

«Пусти», — видихнув Олесь і ляпнув долонею по льоду. Та щука й не поворухнулась. Олесь був дуже добрим та співчував рослинам та тваринам.

6. Чому ровесники вважали Олеся диваком?

Ровесники любили байдикувати, однак Олесь небайдужий (не проходить мимо, допомагає), добрий та співчутливий (підпер у лісі вмираючу сосну, просить діда не перевантажувати коня), доброзичливий та сердечний (залишив шишку для дятла), не байдужий до чужого болю (плаче, бо щука з'їла пліточку), любить тварин (намагається врятувати пліточку, обороняє коня).

7. Яким було ставлення хлопців до Олеся? Чому вони так поводилися з ним?

Вони ображали хлопця, тому що він на їх думку був інший, не такий як вони.

8. Підійшовши до школи, Олесь побачив, як піднімається з бовдурів дим угору тополиними стовпами.

Метафора, за допомогою її можливо уявити що дим піднімається стовбуром до гори, це говорить що на вулиці немає вітру, та морозно.

9. Пригадай, як описував дим із коминів Гуцало в оповіданні «Лось»

Тому що дим стелиться по різному з бовдурів в залежності від погоди.

10. Яка подія відбулася на уроці малювання? Перекажи епізод близько до тексту.

Олесь не захотів малювати горщечка.

11. Як ти ставишся до вчинку Олеся на уроці малювання

Стара учителька Матильда Петрівна не збагнула творчого натхнення учня, бо вчила за програмою, яка не передбачала індивідуальності.