Домашнє завдання. Відповіді зі сторінки 224


Підготуй повідомлення, у якому вислови власні міркування прохарактерхлопчика, оціни його незвичну поведінку.

Я вважаю, що Олесь небайдужий (не проходить мимо, допомагає), добрий та співчутливий (підпер у лісі вмираючу сосну, просить діда не перевантажувати коня), доброзичливий та сердечний (залишив шишку для дятла), не байдужий до чужого болю (плаче, бо щука з'їла пліточку), любить тварин (намагається врятувати пліточку, обороняє коня), слухняний (йде узимку до школи бором), не тримає зла й уміє прощати (зворушений від примирення з Федьком Тойкалом), товариський (за пиріжок і теплі слова однокласника віддячує усім, що має у кишенях), старанний (гарно вчиться, є відмінником), творчий (любить малювати), допитливий (приглядається до природи, спостерігає, ніби дослідник, розпитується про тварин), вміє фантазувати (річка - це безтурботна хата, дерева біжать навипередки з Олесем), мрійний (сняться казки, де добро перемагає зло), тонко відчуває несправедливість і чесний (не погоджується з настановами діда, засмучений, бо дід його не розуміє). Наївно по-дитячому протестує проти несправедливості (утікає з уроку малювання, не вечеряє з дідом).

Порівняй оповідання Гуцала «Лось» та Григора Тютюнника «Дивак».

  1. Обидва оповідання присвячено темі бережливого ставлення до природи.
  2. Ставлення до природи, почуття справедливості, співчуття до тварин.
  3. Діти відстоюють свою позицію діями та впевненими словами.
  4. У творах багато описів природи, щоб читач міг краще уявити обставини, де відбувалися події.
  5. Пробуджують почуття захоплення природою та співчуття до тварин, заставляють пильніше придивитися до оточуючої краси, не губити свою індивідуальність, намагатися стати особистістю.