1. Історична парочка
1. Розгадайте ребуси — визначте назви наук-помічниць історії. Уявно утворіть пари — з'єднайте зображення ребусів і текстові поля, що позначають предмет їх вивчення.
- Геральдика - вивчає герби, кольорові емблеми осіб і спільнот
- нумізматика - вивчає монети, гроші і медалі
- етнографія - визначає час історичних подій
- палеографія - досліджує історію письма
2. Установіть відповідність (знайдіть пари) між видами історичних джерел і їхніми прикладами.
- Речові - предмети;
- писемні - книги,
- візуальні - зображення,
- усні - розповіді.
2. Логічні пари
Візуальні (кіно, фото) - фото, речові - одяг, зброя, усні - міфи, казки, писемні - книжки, етнографічні - описи звичаїв, лінгвістичні - застарілі слова.
3. Дослідницька лабораторія
Об’єднайтеся з однокласниками/однокласницями в дослідницькі групи й оберіть пам’ятку для дослідження. Дослідіть історичні джерела за допомогою пам’ятки на с. 21.
1. Який історичний факт зображено на світлині?
На світлині зліва — репродукція картини Тараса Шевченка «Селянська родина».
На світлині праворуч зображені прикраси російсько-української доби.
2. Коли відбулася зображена подія?
Картину Шевченко написав 1843 року.
Прикраси часів Русі-України належать до XI–XII ст.
3. Де відбулася зафіксована на світлині подія?
Обидві події відбувалися в Україні.
4. Яку галузь життя суспільства (культура, господарство, політичне життя, духовне (релігійне) життя) вона зображає?
Картина Шевченка відображає господарське (побутове) життя українців ХІХ ст.
Зображення справа відображає культурне життя часів Русі-України.