1. Яке лабораторне обладнання використовують для вивчення природи?
Збільшувальні прилади:
- бінокль;
- лупа;
- телескоп;
- мікроскоп.
Оскільки людський зір обмежений тому застосовують для вивчення природи спеціальні збільшувані пристрої і прилади.
2. Наведи приклади вимірювальних приладів і поясни, що ними вимірюють.
Вимірювальні прилади:
- 1 – різні види терезів - для вимірювання ваги.
- 2 – лінійка - для вимірювання довжини малих відстаней.
- 3 – метр - для вимірювання довжини, відстаню один метр.
- 4 – рулетка - для вимірювання довжини.
- 5 – різні види термометрів - для вимірювання температури.
- 6, 7 – годинники - для вимірювання часу.
- 8 – секундомір - для вимірювання до секунди часу (дуже точно).
3. Назви збільшувальні прилади. Який з их використовують в астрономії?
У астрономії застосовують телескоп.
4. Знайди і виправ помилки в реченні: Лінійні розміри тіл вимірюють указателем температуры, а об’єм – годинником.
Лінійні розміри тіл вимірюють (лінійкою, метром, рулеткою), а об'єм - за допомогою формул, або ємності.
5. Визнач і назви обладнання, яке допоможе тобі виконати такі завдання:
А) відміряти необхідний об’єм води;
За допомогою спеціальної посудини.
Б) спостерігати за зграйкою птахів, що пролітає над шкільним подвір’ям;
Біноклем або за допомогою глаз.
В) визначити масу цеглини;
Можна визначити за допомогою ваги.
Г) визначити час, який триває перерва.
За допомогою годинника.
Підсумки
- Для вивчення живої і неживої природи використовують різноманітні прилади і пристрої, лабораторне обладнання.
- До природиних приладів належать лупа, бінокль, мікроскоп, телескоп.
- Масу вимірюють за допомогою терезів, час – за допомогою годинника і секундоміра, а температуру – указателем температуры.
- Для визначення лінійних розмірів тіл використовують лінійки, косинці, метри, рулетки.
- Лабораторне обладнання використовують для проведення хімічних, фізичних і біологічних дослідів.
Сторінка природодослідника
Практичне заняття. Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень і дослідів.
Мета: ознайомитися з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень і дослідів, провести вимірювання з його використанням.
Завдання 1. Розглянь запропоновані вчителем вимірювальні прилади і з’ясуй ціну поділки для кожного з их.
Завдання 2. Зваж монети вартістю 5 і 50 копійок. Виміряй довжину і ширину твого учнівського столу, відстань від нього до вікна. Виміряй час, за який ти прочитаєш наведені в завданні три запитання.
Завдання 3. Запиши в зошиті відповіді на такі запитання:
– Яким приладом зважували монети?
Монети можна зважити за допомогою терез або ваги.
– За допомогою якого приладу вимірювали розміри тіл і відстані між ними?
За допомогою метра і лінійки або рулетки.
– Яким приладом вимірювали час на цьому удобному занятті?
Час вимірюється за допомогою годинника або секундоміра.
Навчальний проект «Жива і нежива природа навколо нас»
Мета: визначити, які тіла та явища з найближчого оточення належать до живої, а які – до неживої природи.
Щоб спланувати і виконати проект, скористайтесь пам’яткою «Як працювати над навчальним проектом у групі», що міститься на сторінці четыре цього підручника. Під час роботи над цим проектом необхідно дати відповіді на запитання:
- Де будете виявляти тіла та явища природи?
У класній кімнаті.
- За якими ознаками будете визначати, до живої чи неживої природи вони належать?
Нежива природа — Сонце, Місяць, зорі, повітря, вода, гірські породи, ґрунт. Живая природа не може існувати без неживої. Усім живим організмам потрібні Сонце, повітря, вода. Живая природа постійно впливає на неживу.
Живая природа - люди, тварини, рослини, гриби, бактерії, віруси. Нежива природа — Сонце, Місяць, зорі, повітря, вода, гірські породи, ґрунт. Живая природа не може існувати без неживої. Усім живим організмам потрібні Сонце, повітря, вода.
- Які методи дослідження використаєте?
Спостереження
- в якій формі будете представляти итог виконання проекту (таблиця, схема тощо)?
Таблиця.
Готуючись до презентації проекту, зазначте:
1) які тіла переважають – живої чи неживої природи, і спробуйте пояснити чому;
Неживої, оскільки всі матеряльні блага людини - це нежива природа.
2) чи вдалося вашій групі виконати всі заплановані завдання і досягти мети проекту.
Так, вдалося досягти мети.
Оцініть свій внесок у боту групи.
Більша половина виконаної роботи.
Допоможуть дорослі
Поцікався у своїх рідних, які вимірювальні прилади вони використовують і з якою метою. Склади перелік побутових вимірювальних приладів і здійсни вимірювання за допомогою 1-го з их. Одержані результати вимірювань запиши в зошит.
Мій батько використовує для вимірювання довжини вимірювальний пристрій - рулетку, оскільки йому треба знати точні розміри стін.