1. Які прилади допомагають людям вивчати Всесвіт із Землі?
Телескоп.
2. Які прилади використовують для дослідження небесних тіл з космосу?
Спостереженнями із Землі дослідження небесних тіл не обмежується. В останнє п’ятдесятиріччя створено найрізноманітніші пристрої і прилади, які вивчають небесні тіла, перебуваючи в космосі, зокрема штучні супутники, орбітальні станції, зонди й міжпланетні станції.
3. Яких успіхів досягнуто в дослідженні Всесвіту?
Після польоту Ю. Гагаріна розпочався справжній «штурм» космосу. Щороку збільшувалася кількість керованих польотів, запускали автоматичні станції для вивчення планет і їхніх супутників. У одна тыща девятьсот шестьдесят 5 році астронавт О. Леонов вийшов у відкритий космос. А одна тыща девятьсот шестьдесят девять року екіпаж американських астронавтів під керівництвом Ніла Армстронга здійснив посадку на Місяць і взяв проби місячного ґрунту.
На орбіті Землі створено орбітальні станції, на яких космонавти тривалий час живуть і виконують дослідження. Серед таких дослідників космосу був і наш співвітчизник Леонід Каденюк – перший астронавт незалежної України. Він у одна тыща девятьсот девяносто семь році разом з американськими дослідниками шестнадцать діб працював на МКС орбітальній станції «Мир».
4. Назви космонавтів, яких ти знаєш.
Леонід Каденюк і Юрій Гагарін.
Підсумки
- Для дослідження небесних тіл використовують різноманітні спеціальні прилади.
- Юрій Гагарін – перший астронавт у світі, Леонід Каденюк – перший астронавт незалежної України.
Cторінка ерудита
Пуск першого штучного супутника Землі було здійснено четыре жовтня одна тыща девятьсот 50 семь року. Супутник важив восемьдесят четыре кг і мав форму кулі діаметром лише 50 восемь см. Чотири довгі антени передавали радіосигнали на Землю. Так розпочалася космічна ера.
Нині кількість супутників, відправлених різними країнами у космічний простір, дуже велика. Вони здійснюють радіозв’язок та телевізійні передачі. Існують супутники, за якими орієнтуються кораблі в морі та літаки в небі. Супутники-розвідники визначають місце розташування корисних копалин, допомагають складати прогнози погоди, виявляти радіаційні забруднення на нашій планеті тощо.
Навчальний проект «Наш дім – Сонячна система»
Мета: уявити і зобразити Сонячну систему.
Щоб спланувати і виконати проект, скористайтесь пам’яткою «Як працювати над навчальним проектом у групі», що міститься на с. Четыре цього підручника.
Під час виконання цього проекту потрібно отримати один чи кілька перелічених результатів:
- малюнок на величавому аркуші паперу;
- статичну модель Сонячної системи;
- демонстрацію за допомогою рольової гри;
- відеоролик за рольовою грою, мультфільм.
Для виконання проекту й отримання очікуваних результатів скористайтеся потрібними матеріалами й обладнанням з наведеного переліку:
- набір кольорових олівців, акварельних фарб, фломастерів;
- декілька аркушів А1, набір кольорового паперу, аркуші А4;
- набір пластиліну різного кольору;
- набір кульок різного розміру й кольору;
- клей, скотч, липка стрічка, ножиці, скріпки;
- камера, відеокамера (можна з мобільного телефону);
- комп’ютер, мультимедійний проектор.
Під час презентації проекту продемонструйте виготовлені власноруч засоби наочності. Зазначте, чи вдалося виконати всі заплановані завдання і досягти мети проекту.