2. Історія як наука про розвиток людства







Історія як наука про розвиток людства. 5 клас

Визначте, який крилатий вислів закодовано в хмаринці слів. Яке значення науки історії він розкриває?
Історія – приклад і урок на майбутнє. Ця фраза проливає світло на сенс історії як науки, дає змогу сучасній людині вивчати і вивчати минуле, щоб не повторювати помилок своїх попередників.

Діємо: практичні завдання (сторінка 15)

Прочитайте текст і виконайте завдання.
1. Назвіть історичні події, про які йдеться в тексті.

У тексті перераховуються історичні події – прийняття Акта проголошення незалежності України, проведення всеукраїнського референдуму, обрання Президентом України Леоніда Кравчука, ратифікація Верховною Радою Конституції України.

2. Назвіть, де відбувалися згадані в тексті події.

Події мали місце в столиці Києві та в усій Україні.

3. Проаналізуйте подію, що відбулася 24 серпня 1991 р. за планом:

  1. Причини події - Не раз територія України потрапляла під владу держави-завойовника. Український народ завжди прагнув волі.
  2. Привід до події - Послаблення комуністичного режиму та посилення боротьби українського народу за незалежність.
  3. Назва події - Проголошення Незалежності України 24 серпня 1991 року.
  4. Наслідки події - Відродження Української державності.

Запитання і завдання (сторніка 16)
I. Знаю й систематизую нову інформацію
1. Самооцінювання. Оцініть свої успіхи в опануванні теми «Історія як наука про розвиток людства» — уявно поєднайте кожне із запитань з відповідним смайликом успіху.

Що таке історичний факт, явище, процес?

  • Все, що коли-небудь було насправді, є історичним фактом.
  • Особливості життя людей час від часу повторюються, мають спільну рису – історичне явище.
  • Низка історичних подій і явищ є історичним процесом.

Звідки ми дізнаємося про минуле?

Ми дізнаємось про минуле з розповідей очевидців, підручників історії, історичних атласів, Інтернету, відео- та фотоматеріалів, речових та письмових історичних джерел.

Чому історія родини вважається частиною історії країни?

Історія родини вважається частиною історії країни, оскільки всі жителі країни є свідками, учасниками чи організаторами певних історичних подій.

Як визначити причини і наслідки події?

  • Причина події - чому сталася подія?
  • Наслідки події - до чого призвела подія?

3. Увідповідніть поняття і їхні пояснення.

Поняття Зміст поняття
1. Історичний факт Б. Дійсна історична подія, що відбувалася в минулому в певний час і в певному місці
2. Історичне явище В. Сукупність історичних фактів чи ознак, що зберігаються протягом певного часу існування людської спільноти
3. Історичний процес А. Послідовність пов’язаних причинно-наслідковими зв’язками історичних подій

II. Обговоріть у групі
Об'єднайтеся в дослідницькі групи, розгляньте світлини й виконайте їх мінідослідження за планом:
1. Який історичний факт зображено на світлині?

  • Українська співачка Джамала стала переможницею пісенного конкурсу Євробачення-2016
  • Збірна України з футболу перемогла у 1/8 фіналу Швецію.

2. Коли відбулася зображена подія?

  • Травень 2016 р.
  • 29 червня 2021 р.

3. Де відбулася зафіксована на світлині подія?

  • У столиці Швеції Стокгольмі.
  • У місті Глазго (Великобританія).

4. Яку галузь життя суспільства (культура, господарство, політичне життя, духовне (релігійне) життя) вона зображає?

Культура

За потреби скористайтеся допомогою інтернету. Шукаючи відповідь, на яке із запитань, ви звернулися до мережі Інтернет?

В Інтернеті знайшли відповіді на запитання 2 та 3

III. Мислю творчо

Творчий проєкт «Історія родини». Створіть спільно з дорослими членами родини або близькими вам людьми творчий проєкт «Історія моєї родини», «Моє шкільне життя». Представте свій проєкт у класі