2. All about me (сторінки 21-34)







Сторінка 21.

Where can you find these pictures in this module? Go through the module and find them. / Де можна знайти ці зображення в цьому модулі? Пройдіть модуль і знайдіть їх.

  • picture A: Сторінка 24
  • picture B: Сторінка 23
  • picture C: Сторінка 28
  • picture D: Сторінка 31
  • picture E: Сторінка 26

Сторінка 22

1. Vocabulary. Listen and repeat

  • smartwatch - (смартвоч - розумний годиник)
  • mobile phone - (мобайл фон - мобільний телефон)
  • power bank - (пауер бенк - повербанк)
  • camera - (кемера - камера)
  • sunglasses - (санґласес - сонячні окуляри)
  • skateboard - (скейтбоад - скейборд)
  • game console - (ґейм консол - ігрова консоль)
  • wireless headphones - (ваєрлес хеадфонс - бездротові навушники)
  • rollerblades - (ролерблейдз - роликові ковзани)
  • bike - (байк - велосипед)
  • cap - (кеп - кепка)

2. Read

A. Listen to the comic strips. Then read them out in groups. B. Read again and write T for True or F for False.

  1. Mrs Cringe has got rollerblades. False.
  2. Mr and Mrs Cringe have got a game console. True.
  3. Mr Cringe has got a new mobile phone. False.
  4. Mr Cringe hasn’t got black sunglasses. False.
  5. Mr and Mrs Cringe are at the party. True.

Сторінка 23

3. Grammar. The verb have got. Circle the correct words./ Граматика. Дієслово have got. Обведіть правильні слова.

  1. I ’ve got a brother and a sister.
  2. Samantha’s got two bikes
  3. We’ve got a new maths teacher.
  4. A: Kelly’s got a game console. Has she got a computer too? B: No, she hasn’t.
  5. My cousins haven’t got wireless headphones.
  6. A: Have you got a mobile phone? B: Yes, I have

4. Listen and tick (✓) the things Donna’s got in her bag

Червона кепка та смартфон

5. Speak. MEMORY GAME. Go to the Pair work activities section.

Сторінка 24

1. Vocabulary. Listen and repeat. Have you got any of these clothes?

  • hoody - (худі - толстовка)
  • jeans - (джінс - джинси)
  • trainers - (треінерс - кросівки)
  • T-shirt - (ті-ширт - футболка)
  • jacket - (джекет - піджак)
  • trousers - (траузез - штани)
  • jumper - (джампе - джемпер)
  • skirt - (скиит - спідниця)
  • leggings - (леґґінс - легінси)
  • shoes - (шуз - взуття)
  • scarf - (скарф - шарф)
  • belt - (белт - ремінь)
  • dress - (дресс - сукня)
  • boots - (бутс - чоботи)

2. Read. A. Look at the pictures and the text. What do you think the text is about? Listen, read and check your answers.

  • This is my favourite red belt. It’s a present from my sister. Red is my favourite colour. / Це мій улюблений червоний пояс. Це подарунок від моєї сестри. Червоний - мій улюблений колір.
  • These are my favourite scarves. Aren’t they beautiful? I love scarves and I’ve got 25. / Це мої улюблені шарфи. Хіба вони не красиві? Я люблю шарфи, і в мене їх 25.
  • I’ve got a lot of jeans, new and old. My favourite jeans are black. / У мене багато джинсів, нових і старих. Мої улюблені джинси чорні.

Сторінка 25

3. Grammar. these / those.

Circle the correct words.

1. This is my new smartwatch and these are my new boots.

2. A: Is that a belt?

B: Yes. Isn’t it trendy? / Так. Хіба це не модно?

A: And are those your sunglasses over there?

B: Yes.

A: They’re cool!

Complete with the plural form of the nouns in brackets.

1. These are my favourite scarves.

2. Jenny and Linda are actresses.

3. Karen has got three children.

4. Those women are teachers.

5. I’ve got four trendy hoodies.

4. Pronunciation. A. Listen and repeat. What’s the difference between a, b and c? B. Listen and tick (✓) the sound you hear.

belts /s/ jeans /z/ dresses /iz/
caps
bikes
chairs
watches
trainers
waitresses
boots

5. Listen. Listen to three dialogues and choose a or b.

  1. The boy’s got a green hoody. (a)
  2. Mary’s got new shoes. (b)
  3. Fay hasn’t got a lot of dresses. (b)

6. Write. Write about 3 items of clothing you have got.

I’ve got five jeans. They are trendy. / У мене п'ять джинсів. Вони модні.

I've got four t-shirts. They are colorful. / У мене чотири футболки. Вони барвисті.

I've got one cap. / У мене одна шапка.

1. Vocabulary. Listen and repeat. / Лексика. Слухай і повторюй.

  • face - (фейс - лице)
  • teeth - (тіс - зуби)
  • arm - (арм - рука) (від зап’ястка до плеча)
  • hand - (хенд - рука) (кисть)
  • foot – feet (фуут - стопа) (фіт - стопи)
  • mouth - (мауф - рот)
  • dog - (доґ - собака)
  • eye (ай - око)
  • wing - (вінґ - крило)
  • parrot (перот - папуга)
  • tail - (таіл - хвіст)
  • nose - (ноус - ніс)
  • cat - (кет - кіт)
  • ear - (іар - вухо)
  • body - (баді - тіло)
  • rabbit - (ребіт - кролик)

2. Read. A. Listen to the dialogue. Then read it out in groups.

A. Bill: Hi, Stu. Is that your dog? / Білл: Привіт, Стю. Це твоя собака?

Stu: Of course not. I haven’t got a dog. / Стю: Звичайно, ні. У мене немає собаки.

Bill: Whose is it, then? / Білл: То чия вона?

Stu: I don’t know. It’s lost, I think. / Стю: Я не знаю. Я думаю, вона загублена.

Bill: Wait! / Білл: Зачекай!

Bill: Look! / Білл: Подивись!

Stu: So, it’s Mr Young’s dog. / Стю: Отже, це собака містера Янга.

Bill: Yeah. Come on. Let’s call the number. / Білл: Так. Давай. Подзвонимо на номер.

B. Read again and complete with Mr Young, Jimmy, Mrs Cahill or Ollie.

  1. Jimmy is Mr Young’s dog. / Джиммі — собака містера Янга.
  2. Ollie is Mrs Cahill’s dog. / Оллі — собака місіс Кехілл.
  3. Mr Young’s phone number is 07435 228654. / Номер телефону містера Янга 07435 228654.
  4. Ollie has got a black tail. / У Оллі чорний хвіст.
  5. Jimmy has got small ears. / У Джиммі маленькі вушка.
  6. Mrs Cahill’s phone number is 07785 548697. / Номер телефону місіс Кехілл 07785 548697.

Сторінка 27

3. Grammar. Circle the correct words.

1. A: Who’s that man?

B: He’s my mother’s brother. He’s Uncle Mike.

2. A: Whose parrot is this? / Чий це папуга?

B: It’s my cousins’ parrot. They’re crazy about pets. / Це папуга моїх двоюрідних братів. Вони без розуму від домашніх тварин.

3. A: Whose watch is that? / Чий це годинник?

B: It’s Martha’s. It’s her new watch. / Це Марти. Це її новий годинник.

4. Speak. GUESSING GAME: Find my pet. Play in groups of four

Student A: Imagine that you’ve got one of the pets below but don’t tell the others. Talk about your pet so that the others can guess. / Учень А: Уявіть, що у вас є одна з наведених нижче тварин, але не розповідайте іншим. Розкажіть про свого вихованця, щоб інші могли здогадатися.

Students B, C, D: Look at the pictures, listen to Student A and try to guess his/her pet. / Учні B, C, D: Подивіться на малюнки, послухайте учня А та спробуйте відгадати його/її домашнього улюбленця.

- My pet’s name is Eva. / Мою тваринку звати Єва.

- She’s got long tail. / У неї довгий хвіст.

- Is your pet a cat? / Твій улюбленець кіт?

- Yes, it is. / Так.

- Is it number 2? / Це номер 2?

- Yes! / Так.

5. Write. Write a few sentences about your pet or somebody else’s pet.

I’ve got a pet it's a dog / У мене є домашня тварина, це собака.

His name is Borman. / Звати Борман.

He’s got green eyes. / У нього зелені очі.

Сторінка 28

1. Vocabulary. Listen and number 1-12.

  • dance → 3
  • sing → 5
  • swim → 8
  • use a computer → 1
  • play a musical instrument → 6
  • draw well → 12
  • speak French → 2
  • ride a horse → 9
  • ride a bike → 10
  • skateboard → 4
  • cook → 7
  • take pictures → 11

2. Read. A. Listen and read. Who is the winner of the talent show? B. Read again and answer the questions. / Прочитайте. А. Послухай і прочитай. Хто переможець талант-шоу? B. Прочитайте ще раз і дайте відповіді на запитання.

A. Leona are winner. / Леона переможець.

B. 1. Can Sally dance? / Чи вміє Саллі танцювати?

a. Yes, she can. / Так вона може.

2. Can Sally speak Spanish? / Чи може Саллі говорити іспанською?

b. No, she can’t. / Ні, вона не може.

3. Who can play the keyboard well? / Хто вміє добре грати на клавіатурі?

b. Rick / Рік

4. What can Zoe do well? / Що Зої вміє робити добре?

a. She can play the guitar. / Вона вміє грати на гітарі.

5. Can Leona dance well? / Леона добре танцює?

a. Yes, she can. / Так вона може.

Сторінка 29

3. Grammar. The verb can. Complete with the correct form of the verb can

1. Grace and Paul can’t ride a horse but they can ride a bike.

2. A: Can you speak Polish?

B: No, I can’t. But I can speak Hungarian.

3. A: Svitlana is a singer in a band. She can sing well.

B: Can she dance too?

A: Yes, she can.

4. Speak. A. Talk in groups of four. Ask each other questions and complete the table. B. Tell the class your group’s answers.

YOU STUDENT 1 STUDENT 2 STUDENT 3
draw well
use a computer
sing well
ride a horse
speak French
cook
play a musical instrument
skateboard
take nice pictures

B. – Two students in my group can draw well. / – Двоє учнів моєї групи вміють добре малювати.

  • Three students in my group can use a computer. / – Троє студентів у моїй групі вміють користуватися комп’ютером.
  • Two students in my group can sing well. / – Двоє студентів моєї групи вміють гарно співати.
  • One students in my group can ride a horse. / – Один учень моєї групи може їздити верхи.
  • Two students in my group can cook. / – Двоє студентів моєї групи вміють готувати.
  • Two students in my group can play a musical instrument. / – Двоє учнів моєї групи вміють грати на музичному інструменті.
  • One students in my group can skateboarding. / – Один учень у моїй групі вміє кататися на скейтборді.
  • Two students in my group can take nice pictures. / – Двоє студентів у моїй групі можуть робити гарні фотографії.

5. Write. Write three sentences about what you can or can’t do.

  1. I can use a computer, but I can’t draw well. / Я вмію користуватися комп’ютером, але погано малюю.
  2. I can cook, but I can't ride a horse. / Я вмію готувати, але я не вмію їздити верхи.
  3. I can take a nice picture, but I can't play a musical instrument. / Я можу гарно сфотографувати, але не вмію грати на музичному інструменті.

Сторінка 30

1. Vocabulary. Match the opposites. Then listen and check your answers

  • a chubby boy ≠ a slim boy / пухкий хлопчик ≠ стрункий хлопчик
  • fair hair ≠ dark hair / світле волосся ≠ темне волосся
  • long hair ≠ short hair / довге волосся ≠ коротке волосся
  • a young man ≠ an old man / юнак ≠ старий
  • a tall boy ≠ a short boy / високий хлопець ≠ низенький хлопець

2. Listen. A. Look at the pictures and describe the girls. B. Listen to a mother and a daughter talking. What does Wendy’s new best friend look like? Choose picture a, b or c.

A. a. She has got long blonde hair. She's short. She's is chubby. / У неї довге світле волосся. Вона невисока. Вона пухка.

b. She has got long dark hair. She's short. She’s slim and very beautiful. / У неї довге темне волосся. Вона невисока. Вона струнка і дуже красива.

c. She has dark hair. She's tall. She's slim. / У неї темне волосся. Вона висока. Вона струнка.

B. Wendy's new friend look like → b. She has got long dark hair. She's short. She’s slim and very beautiful. / Новий друг Венді виглядає як → b. У неї довге темне волосся. Вона невисока. Вона струнка і дуже красива.

3. Speak. GUESSING GAME: Who is it?

Student A: Choose one of your classmates but don’t tell Student B. / Учень А: Виберіть одного зі своїх однокласників, але не кажіть учневі Б.

Student B: Ask questions to find out who Student A has chosen. / Учень Б: Поставте запитання, щоб дізнатися, кого обрав учень А.

– Is it a girl? / – Це дівчина?

– Yes, it is. / - Так.

– Has she got long/short/fair/dark hair? / – У неї довге/коротке/світле/темне волосся?

– Yes, she has. / No, she hasn’t. / - Так. / Ні.

– Is she tall/short/chubby/slim? / – Вона висока/низька/пухка/струнка?

– Yes, she is. / No, she isn’t. / - Так. / Ні.

– Is it Maria? / — Це Марія?

– Yes, well done! / – Так, молодець!

Сторінка 31

4. Speak & Write. A. Read. Which of the topics below does the girl mention about her best friend? B. Talk in pairs about your best friend. C. Read and complete the sentences with and or but. D. Use the notes below to write a paragraph about your best friend. Use the information from activity B.

A. The following topics are mentioned: following topics are mentioned: name, age, what she looks like, what she , age, what she looks like, what she can do, favourite computer game, pet. /

B. – Who’s your best friend? / - Хто твій кращий друг?

– My best friend is Illia / – Мій найкращий друг – Ілля.

– How old is he? / - Скільки йому років?

– He is 11. / – Йому 11.

– What does he look like? / - Як він виглядає?

– He look like tall, slim, short hair. / – Він високий, стрункий, з коротким волоссям.

– What can he do? / - Що він може зробити?

– He can use computer, cook and take nice pictures. / – Він вміє користуватися комп’ютером, готувати їжу та робити гарні фотографії.

– What’s his favourite computer game? / – Яка його улюблена комп’ютерна гра?

– His favourite computer game is Mario. / – Його улюблена комп’ютерна гра – Маріо.

– Has he got a pet? / — У нього є домашня тварина?

– No, he hasn't. / – Ні, не має.

C. 1. Brad is 14 years old and he’s from the UK. / Бреду 14 років, він із Великобританії.

2. Mary’s got a skateboard but she hasn’t got rollerblades. / У Мері є скейтборд, але у неї немає роликових ковзанів.

3. Rob is tall and slim. / Роб високий і стрункий.

4. Donald’s crazy about pets and he’s got three dogs. / Дональд без розуму від домашніх тварин і у нього є три собаки.

5. Tina isn’t good at geography but she’s good at science. / Тіна погано розбирається в географії, але вона добре розбирається в науках.

D. My best friend / Мій кращий друг

My best friend’s name is Oleg / Мого найкращого друга звати Олег

He’s 11 (eleven) years old. / Йому 11 років.

He’s got dark hair and brown eyes. / У нього темне волосся та карі очі.

He can use computer very well but he can’t draw. / Він дуже добре користується комп’ютером, але не вміє малювати.

He is crazy about computer games and his favourite computer games is Mario. / Він без розуму від комп’ютерних ігор і його улюблена комп’ютерна гра – Маріо.

He hasn’t got a pet. / У нього немає домашньої тварини.

Сторінка 32

A. Cross out the odd word. Then add one more.

1. ear – leg – belt – arm – hand.

2. jumper – power bank – trousers – hoody – T-shirt.

3. tail – rabbit – parrot – spider – snake.

4. short – young – chubby – hair – long.

B. Complete with the correct form of have got.

1. A: Have you got a black jacket?

B: No, I haven’t but I’ve got a blue jacket.

2. A: Has Mandy got a brother?

B: Yes, she has.

3. Kelly’s parrot has got colourful wings.

4. The girls haven’t got fair hair. They’ve got dark hair.

C. Write the plural of the following nouns.

  1. party - parties;
  2. woman - women;
  3. camera - cameras;
  4. bus - buses;
  5. fish - fish;
  6. family - families;
  7. watch - watches;
  8. foot - feet;
  9. scarf - scarves;
  10. child - children.

D. Choose a or b

  1. b. Whose smartwatch is this? / Чий це розумний годинник?
  2. These are a. Jenny’s sunglasses. / Це cонцезахисні окуляри Дженні.
  3. My b. brothers’ names are Mike and Viktor. / Моїх братів звуть Майк і Віктор.
  4. a. Who’s that girl? / Хто ця дівчина?
  5. The a. boy’s jacket is here. / Куртка для хлопчика тут.

E. Complete with the correct form of can

1. A: Can you play a musical instrument? / Ви вмієте грати на музичному інструменті?

B: No, I can’t. But my brother can play the guitar and the drums. / Ні, я не можу. Але мій брат уміє грати на гітарі та барабанах.

2. A: Can your parrots talk? / Чи вміють ваші папуги говорити?

B: No, they can’t. / Ні, не можуть.

F. Complete the dialogues with the sentences a-e.

1.

Natalia: Look! That’s my mother / Наталія: Подивіться! Це моя мати

Yana: Wow. She’s very tall. / Яна: Вау. Вона дуже висока.

Natalia: Yeah. What does your mother look like? / Наталя: Так. Як виглядає твоя мама?

Yana: She’s short and slim. / Яна: Вона маленька і струнка.

2.

Mike: I haven’t got a bike. / Майк: У мене немає велосипеда.

Ryan: Here. You can ride my bike. / Райан: Ось. Ти можеш їздити на моєму велосипеді.

Mike: Are you sure? / Майк: Ти впевнений?

Ryan: Yes, of course. / Райан: Так, звичайно.

Mike: Thank you very much. / Майк: Велике спасибі.

Ryan: That’s all right. / Райан: Все гаразд.

Сторінка 33

A. Listen and match the music with the pictures a-e. Write 1-5. B. Listen and read. C. Read again and answer the questions.

  • Hip hop is from the USA and it is only 50 years old. The Black Eyed Peas are a hip hop group and Will.i.am is a rapper in the group a. - 3;
  • These are bagpipes. Scottish people play the bagpipes. b. - 1;
  • This is a bandura. It’s a Ukrainian musical instrument, and it’s 300 years old. c. - 5;
  • Samba is a dance and a kind of music from Brazil. d. - 2;
  • This is a didgeridoo and it’s from Australia. Aboriginal people from Australia play the didgeridoo. e. - 4.

C. Read again and answer the questions.​

  1. How old is hip hop? - It’s 50 years old. / Скільки років хіп-хопу? – Йому 50 років.
  2. Where are bagpipes from? - They are from Scotland. / Звідки волинка? – Вони з Шотландії.
  3. What is a bandura? - It’s a musical instrument from Ukraine. / Що таке бандура? – Це музичний інструмент з України.
  4. What is samba? - It’s a dance and a kind of music from Brazil. / Що таке самба? – Це танець і різновид музики з Бразилії.
  5. What musical instrument is from Australia? - The didgeridoo. / Який музичний інструмент з Австралії? - Діджеріду.

Сторінка 34.

Read the song and circle the correct words. Then listen and check your answers.

Turn it up!

Turn it up .. turn it up .. turn it up .. FULL BLAST!

All the (1) students at our school. Say Full Blast are really (2) cool. We’re not famous but that’s all right Listen to Full Blast Morning, (3) noon and night.

My name’s Bill, and I’m the (4) rapper of the band

I can sing, I can (5) dance / play, I can rap, yes I can! Who’s on the drums? It’s my best friend Stu. And Liv’s on the (6) keyboard, just for you. Turn it up! Turn it up! Or you can’t hear a thing Here comes Amy. Just listen to her (7) sing!