УРОК 24







УРОК 24

Тема: Дні тижня. Літера Y y. Present Simple.

Мета: повторити й активізувати лексичний матеріал; ознайомити учнів з новими ЛО та закріпити їх уживання в усному мовленні; практикувати у вживанні дієслівної форми третьої особи однини у теперішньому неозначеному часі; ввести літеру Y y та навчити її писати;

Розвивати навички монологічного мовлення, формувати читацькі навички, тренувати пам'ять, увагу.

Виховувати дисципліну.

Обладнання: підручник, робочий зошит, картки для вивчення ЛО, картка з літерою, пісенька «Days of week”

ХІД УРОКУ

І. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ.

1. Привітання

(див. урок 20)

- Let’s greet each other altogether.

- And listen to a lovely song “Good morning”

2. Повідомлення теми та мети уроку

- At our lesson today we’ll learn days of the week and speak about our everyday routines. We revise the letters and learn a new letter and practice in writing, speaking and reading.

- OK. Let’s start our lesson.

3. Уведення в іншомовну атмосферу.

а) фонетична зарядка

- Today the mouse comes to see us. It is very hard – working. It wants to tell us about its everyday routines.

- But first of all let’s train our tongues.

- Look! It has colourful balls with sounds. Let’s sound it.

б) мовна зарядка

- At our last lesson we learned names of holidays. Tell me please your own holidays. (birthday)

- So, let’s learn a poem about it.

Hooray! Hooray!

It’s my birthday today!

I’ve got many presents

We can play.

- Our mouse also likes its birthday.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ.

1. Повторення раніше вивченого.

а) самостійна робота

- Find the small letters to the following capital letters.

S T Z R X A B D

t z s x a b r d

б) колективна робота

- Let’s regard the names of holidays.

- We have pictures and words. Match them.

2. Введення нової лексики.

а) семантизація слів (за допомогою вірша)

- Listen to me and then repeat after me.

(PB ex 1, p. 56)

b) game “Sing a song”

- Listen to the song and say what days of week do you hear.

- OK. And now repeat altogether.

c) work in card

- Name the days of the week in order.

(WB A.Nesvit ex. 3, p. 48)

- Find and complete.

3. Розвиток навичок говоріння.

а) пояснення вчителя

- Our mouse wants to tell us about its everyday things.

- If we want to say what she/ he usually does, we add the ending –s to the following verbs.

Example: play – plays

go – goes

б) робота з підручником

- ex. 2, p. 57

- Look, listen and say.

4. Розвиток навичок аудіювання.

а) пояснення незнайомих слів

- Look at the blackboard. Read the names of children.

- When I’ll read the sentences we meet unknown words:

go – іти

party – вечірка

meet – зустрічати

friend – друг

б) слухання

- I’ll name the sentences and you must put the following numbers in your copybooks.

1. a 2. d 3. f 4. b 5. c 6. e

5. Розвиток навичок письма.

а) введення літери

- Listen to the rhyme and say what sound do you hear most of all.

[j] – Y is for Yard, where children play

They play in the yard every day.

[j] – Y y

б) написання літери в повітрі

в) написання літери в зошиті

- Open your copybooks and write down the line of small letter y and the big letter Y.

6. Розвиток навичок читання

а) повторення літер

- Look at the alphabet and sound the letters.

б) читання слів

- ex 7, p. 58

- Listen and say. Let’s read all together.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

1. Підведення підсумків уроку

- Say, me please what did you learn at our lesson today.

- What words did you remember?

- What tasks did you like most of all?

2. Закінчення уроку.

- At home say to your parents days of the week.

- And now stand up, please. Good – bye, children.