Розробка уроку "Ти – пасажир. Правила безпечної поведінки пасажирів"







Скачати: 

Тема: Ти – пасажир. Правила безпечної поведінки пасажирів.

Мета:

  • Формування в учнів уявлення про те, хто такі пасажири;
  • про громадський транспорт, його види; ознайомити учнів зі знаками, якими позначаються зупинки громадського транспорту;
  • ознайомити з правилами безпечної поведінки пасажирів; а) на зупинці; б) в салоні; в) під час посадки та висадки; г) правила переходу дороги під час висадки; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість;
  • виховувати культуру поведінки в різних видах транспорту.

Обладнання: ілюстрації, індивідуальні картки, малюнки знаків.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Встаньте, діти, всі скоріше,

Посміхніться всім миліше,

Привітайтесь: «Добрий день!»

Продзвенів дзвінок « Дзелень!»

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

а) фронтальне опитування

- Що називають залізничним переїздом?

- Які бувають залізничні переїзди?

- Які дорожні знаки стоять поблизу залізничного переїзду?

- Як потрібно переходити залізничний переїзд?

- Якщо не має шлагбаума, що є на залізничному переїзді?

Якщо по їд стоїть, як треба обходити його?

б) індивідуальна робота на картках ( тести)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

а) загадки:

Дім по вулиці іде,

На роботу всіх везе.

Не на курячих ногах,

А у гумових чобітках ( автобус)

Полотно, а не доріжка

Кінь біжить стоніжка ( трамвай)

- Як можна назвати слова – відгадки одним словом?

б) розповідь з елементами бесіди:

- Уявити наше життя без транспорту дуже важко. Це чудо нашого часу, яке робить життя кращим. Транспорт дозволяє швидко долати великі відстані. Транспорт – це помічник та друг.

- Хто користується послугами транспорту? ( люди)

- Як можна назвати людей, які користуються транспортом? ( пасажири)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

- На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про пасажирів та їх безпеку. Ознайомимося зі знаками, де зупиняється пасажирний транспорт. Вивчемо привила безпечної поведінки пасажирів на зупинці, в салоні, під час посадки та висадки, правила переходу дороги під час висадки пасажирів.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

а) розповідь з елементами бесіди:

- Транспорт, яким користуються багато людей, називається громадським або пасажирським.

Має дизельний двигун,

Два ряди сидінь новеньких,

Він потужний, наче слон,

Склом виблискує гладеньким.

У міському гамі й вирі

Швидко возить пасажирів –

На вокзал, і на роботу,

І додому знов з роботи.

Він по рейках з дзвоном їде,

А від дроту струм бере.

Від зупинки до зупинки

Пасажирів він везе.

Має він салон місткий,

Комфортабельний, зручний.

За маршрутом він іде,

Струм від троту він бере.

( вішають на дошку)

- Автобус, тролейбус, маршрутне таксі, трамвай – види громадського транспорту.

(вішаю табличку з надписом) Кожен пасажир повинен знати правила користування пасажирським транспортом.

- Звідки ми починаємо подорож?

- Як ми знаємо, де саме зупинка автобуса чи трамвая?

- Чекати пасажирський транспорт треба на зупинці. Місце зупинки позначається дорожніми знаками.( показую та вішаю знаки)

б) робота з підручником

- учень читає текст с. 77

в) інтерактивна робота ( складання мозаїки)

- Вам потрібно скласти правила за такими заголовками.

- правило пасажирів на зупинці,

- як поводитись в салоні транспорту,

- правила переходу дороги після висадки з транспорту.

Вони всі розсипані ви повинні їх скласти та прочитати ці правила.

( робота у парах)

правило пасажирів на зупинці,

- Ти йдеш на зупинку, де стоять люди, які теж готуються стати пасажирами. Стань за ними, не пхайся вперед, у порядку черги зайдеш у транспорт.

- Не ставай на край бордюру, бо тебе можуть ненароком штовхнути під колеса транспорту, який під’їжджає до самого тротуару, щоб зупинитися для зручної посадки пасажирів.

- Не бігай не метушися на зупинці, щоб не заважати людям, бо ти і сам можеш впасти, і людей штовхнути під колеса машини.

- Коли заходиш у тролейбус, автобус чи інший транспортний засіб, не штовхайся, будь ввічливим з людьми. Пропусти вперед стареньких та батьків з малими дітьми, адже ти вже школяр, на тебе дивляться як на самостійну людину.

Правила в салоні:

- У салоні також поводься культурно: якщо є вільні місця, ти сядь; якщо багато людей, то стань так, щоб не заважати іншім пасажирам. Голосно не розмовляй, не привертай уваги людей до себе і не заважай своїм криком. Не бігай по салону і не штовхайся.

- Тримайся за поручні, щоб не впасти при раптовому гальмуванні чи на повороті. Не спирайся спиною на двері, тому що вони можуть автоматично відчинитися і ти впадеш.

- Пам’ятай, що ти повинен поступатися місцем старшим людям, пасажирам з дітьми, якщо ти сидиш, а їм сісти ніде. Уважно слухай оголошення водія, щоб не пропустити своєї зупинки.

- При виході будь уважний, щоб не оступитись і не впасти, бо східці бувають не досить зручні або зависокі для тебе. Коли тебе ненароком затисло дверима, то потрібно про це голосно повідомити водія.

Правило переходу дороги:

- Не поспішай переходити, якщо ти навіть добре знаєш, що всі транспортні засоби треба обходити ззаду, а трамвай – спереду, щоб не потрапити під зустрічний транспорт. Краще зачекай, нехай він від’їде, щоб добре було видно дорогу.

- Уважно стеж за сигналами автомобілів.

- Сам ніколи не переходь дорогу або перехрестя навкоси, йди лише перпендикулярно і по пішохідному переході.

- Переходь дорогу лише у визначених місцях. Якщо машина їде на великій швидкості, то дуже мала вірогідність того, що вона на переході зупиниться.

г) ознайомлення з правилами – заборонами:

- ви прочитали та запам’ятали правила переходу дороги, як поводитися в сало , на зупинці. Є ще правила – заборони. Відкрийте підручник на с. 79 прочитайте ці правила про себе. А зараз прочитаємо вголос. ( один учень читає)

д) фізкультхвилинка

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору підняли

І на місці всі пішли.

Сіли – встали,

Сіли – встали,

І на місці пострибали.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись, посміхнись.

е) розгляд ілюстративного матеріалу:

- Трішки відпочили, а тепер приступаємо до роботи. Працюємо в парах, розглядаємо ілюстраційний матеріал. Кожна група працює над своїм малюнком і виконують завдання. Потрібно сказати, що діти роблять не правильно, які порушують правила поведінки.

І – с. 78

ІІ – с. 79

ІІІ – с. 79

( діти дають відповіді)

з) робота в зошитах:

- закріпимо ваші знання, відкривайте ваші зошити на с. 44 - 47

V. Підсумок уроку

Продовж речення.

- Людей, які їдуть у транспорті, називають…

- Сідати у транспортний засіб пасажири повинні….

- Коли заходиш у транспорт чи виходиш з нього, не …

- Не забувай поступитися місцем…

- Переходь дорогу лише у ….

- Тримайся за поручені, щоб…

Клас: 

3

Автор: 
Лиса Олеся Анатоліївна вчитель початкових класів
Предмети: 
Основи здоров'я