Конспект уроку Твір за повістю Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»







Тема. Твір за повістю Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»

Мета:

  • поглиблювати в учнів знання і розуміння тексту «Різдвяної пісні...»
  • розвивати в школярів навички складання усної та письмової характеристики героїв, навички написання фанфіків
  • виховувати в дітей кращі людські якості.

Обладнання: підручники із світової літератури, зошити, .мішечок, кольорові капелюхи, карточки з завданням.

Тип уроку: урок розвитку мовлення.

Хід уроку

...Я вже не той чоловік, що був раніше… Я вже не хочу бути тим, чим я був…

Ч.Діккенс

І. Актуалізація опорних знань.

1.Гра «Кіт у мішку». Методичний коментар: у мішечку розміщені карточки із запитаннями по кількості учнів у класі. Учні по черзі витягують запитання і відповідають на них.

  • Чарлз Діккенс – це …
  • Головного героя «Різдвяної пісні у прозі » звати …
  • Компанія Скруджа називалась…
  • До Скруджа прийшов привид…
  • Скрудж має родича, це…
  • «Тільки заради великого свята хтось може пити за здоров’я такого скупого, злого, безжального чоловіка».Хто так сказав про Скруджа?
  • Що хотів взяти писар у кімнаті Скруджа, але не наважувався?
  • Першим до Скруджа прийшов дух…
  • У чиї родини переніс дух теперішнього Різдва Скруджа?
  • Під одягом духа теперішнього Різдва були діти. Хто вони?

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

1. Слово вчителя. Ось і добігає кінця наша зустріч із героями повісті Ч.Діккенса. Чи була вона для вас цікавою, повчальною, чи залишила слід у ваших серцях, покаже час. На попередніх уроках ми досліджували, як могло статися, що самостійний, спокійний хлопчик перетворився на скупого «жмикрута»,який усе життя те й робив ,що накопичував гроші. Ми проаналізували твір і виявили причини деградації та переродження

Скруджа з «Різдвяної пісні в прозі». А сьогодні ми узагальнимо свої спостереження у вигляді творчої роботи.

ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку.

IV. Робота над темою уроку.

1. Характеристика образу Скруджа за технологією «Шість капелюхів мислення»

* Білий капелюх

- Яку інформацію дає нам автор на початку твору?

- Як Скрудж сприймає появу привида Марлея?

- Як реагує Скрудж на появу наступних трьох духів?

- Якими словами закінчується цей твір.

* Чорний капелюх

- Розкажіть про ставлення Скруджа до свого племінника.

- Як ставиться він до свого писаря?

- Як він пояснює свою відмову допомогти фінансово нужденним перед Різдвом?

- Як він повівся з хлопчиком, який колядував перед його вікном?

- Яке майбутнє чекає на Скруджа, якщо він не зміниться?

* Жовтий капелюх

- Про що свідчить непрохана сльоза на щоці героя, коли він повернувсь у дитинство?

- Як він ставиться до старого Фецвіга? Про що він замислився після цієї зустрічі?

- Про що подумав Скрудж, коли відвідав родину своєї колишньої коханої?

- Що хвилює героя, коли він перебуває на родинному святі свого писаря?

- Як почувається, коли дух переніс його у дім племінника?

* Червоний капелюх

- Які почуття виникли у вас, коли ви тільки познайомились із Скруджем?

- Які почуття викликає у вас Скрудж – школяр?

- Кому ви більш співчуваєте: Скруджу чи дівчині у траурі?

- За допомогою кольорів зобразіть свої почуття на початку твору і у кінці.

* Зелений капелюх

-Уявіть, що третій дух не з’явився. Чи змінився б Скрудж?

- Складіть варіант вітальної листівки від Скруджа своїй колишній дівчині, своєму писарю, племіннику.

* Синій капелюх.

- Що сприяло переродженню Скруджа?

- Що було найтяжчим на цьому шляху?

- Над яким з епізодів твору вам найважче було працювати? Чому?

- Яких ви дійшли висновків, прочитавши цей твір?

2. Рекомендації щодо виконання письмової роботи.

1. Робота з пам’яткою «Пишемо твір»

- Пригадай, чим твір-роздум відрізняється від розповіді чи опису.

- Вибери тему, визнач, що слід писати у творі.

- Продумай основну думку твору.

- Склади план.

- Пиши, дотримуючись послідовності.

- Не забувай підтверджувати свою думку текстом.

- Добирай образні слова та вирази

- Не забудь зробити висновок.

- Уважно перечитай написане, зроби потрібні виправлення.

2. Вибір теми для твору.

- Причини деградації та переродження Скруджа.

- Що в житті людини найцінніше?

- Третій привид не прийшов… Запропонуйте свій фінал твору. (написання фанфіка)

3. Написання твору на чернетці.

V. Підсумок уроку.

VІ. Домашнє завдання.

Всім: закінчити роботу з чернеткою і переписати твір у зошит.

Для ерудитів: знайти цікавинки про М.Гоголя.

Деградація та переродження Скруджа»

План

I. Скрудж - головний герой повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі».

II. Старі і нові обрії життя Ебенезера Скруджа.

1. Портретна характеристика.

2. Інтер'єр кімнати Скруджа.

3. Риси характеру героя.

4. Подорожі Скруджа різдвяної ночі.

5. «Пробудження людського в людині»

ІІІ. «Я шануватиму Різдво у серці своїм».

Що в житті людини найцінніше?

План

I. Життєві цінності. Від чого залежить їхній вибір?

II. «Не гроші роблять людину щасливою, а людяність» (Ч. Діккенс).

  1. «Хай благословить нас Господь своєю милістю!» Багатство сім'ї Кретчитів.
  2. У чому полягає гуманізм Фреда?
  3. «Як люди живуть, такий їм буде і кінець. Коли ж вони змінять своє життя, то й кінець зміниться». Деградація та переродження Скруджа.

ІІІ. «Май душу, май серце і будеш людиною на всі часи». Чи будь-яка заможна людина приречена на деградацію?

Деградація та переродження Скруджа»

План

І. Скрудж - головний герой повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі».

II. Старі і нові обрії життя Ебенезера Скруджа.

1. Портретна характеристика.

2. Інтер'єр кімнати Скруджа.

3. Риси характеру героя.

4. Подорожі Скруджа різдвяної ночі.

5. «Пробудження людського в людині»

ІІІ. «Я шануватиму Різдво у серці своїм».

Що в житті людини найцінніше?

План

I. Життєві цінності. Від чого залежить їхній вибір?

II. «Не гроші роблять людину щасливою, а людяність» (Ч. Діккенс).

1. «Хай благословить нас Господь своєю милістю!» Багатство сім'ї Кретчитів.

2. У чому полягає гуманізм Фреда?

3. «Як люди живуть, такий їм буде і кінець. Коли ж вони змінять своє життя, то й кінець зміниться». Деградація та переродження Скруджа.

ІІІ. «Май душу, май серце і будеш людиною на всі часи». Чи будь-яка заможна людина приречена на деградацію?

Деградація та переродження Скруджа»

План

І. Скрудж - головний герой повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі».

II. Старі і нові обрії життя Ебенезера Скруджа.

1. Портретна характеристика.

2. Інтер'єр кімнати Скруджа.

3. Риси характеру героя.

4. Подорожі Скруджа різдвяної ночі.

5. «Пробудження людського в людині»

ІІІ. «Я шануватиму Різдво у серці своїм».

Клас: 

6

Автор: 
Копач Тетяна Іванівна, вчитель світової літератури Бородянської СЗОШ І-ІІІ ст. № 1
Предмети: 
Світова література