Ігри для знайомства, позбавлення напруження, створення сприятливої атмосфери







Дуже часто нам доводиться налагоджувати контакт із незнайомцями. Це легко зробити, коли така людина одна чи декілька, але важко, коли необхідно спілкуватися з групою незнайомих між собою людей. Створенню сприятливої атмосфери в колективі та позбавленню бар'єра в спілкування між людьми допоможе цікава та захоплююча гра.

Твоє ім’я

Кожному учасникові по колу пропонують назвати своє ім'я та розповісти, чому його так назвали, чи подобається власне ім'я, як звуть удома, як хотів би, щоб називали.

Між учасниками встановлюється почуття емпатії, що допомагає здійснювати безконфліктне спілкування.

Знайомство

Усі учасники сідають по колу. Перший каже: «Вітаю, мене звуть...». Другий говорить: «Вітаю, мене звуть... Я познайомився з...» — та називає ім'я першого. Третій називає своє ім'я, першого та другого. І так кожний за ланцюжком, доки всі учасники не назвуть свої імена.

Гра-жарт із почухуванням

Учасники утворюють коло. Перший гравець називає своє ім'я: «Мене звуть Олена, я чухаюсь ось тут» (чухає, наприклад, голову). Наступний учасник каже: «її звуть Олена, вона чухається ось тут (демонструє, дотягуючись до голови Олени). Потім називає своє ім'я і показує, де чухається він. І так далі, по колу.

Хто я?

Ця гра особливо підходить для першого заняття і є гарним способом «зламати кригу» та швидко познайомити учасників між собою.

Учасники отримують таку інструкцію: «Напишіть у стовпчик цифри від 1 до 10 десять разів та дайте відповідь на питання «Хто я?». Використовуйте характеристики, риси, інтереси та почуття для опису себе, починаючи кожне речення із займенника Я — ... Після того, як складете цей перелік, приколіть папірець на видноті на грудях. Потім починайте повільно ходити кімнатою, підходьте до інших членів групи та уважно читайте те, що написано на папірці у кожного. Не соромтеся коментувати думки інших учасників».

Як варіант, кожен член групи може голосно прочитати свій перелік решті групи.

Моя особливість

Усі гравці сідають по колу. Кожний по черзі називає себе по імені та додає слово, що відрізняє його від решти людей. Можна повідомити про свою індивідуальність 2-3 реченнями. Естафету гравці передають питанням «А ти хто?» та торканням.

Розминка

Учасники вільно рухаються. Ведучий називає який-небудь колір або предмет. Усі повинні торкнутися цього предмета, але не на собі, а на комусь іншому.

Ми з тобою схожі...

Учасники утворюють два кола — внутрішнє та зовнішнє, обличчям одне до одного. Кількість учасників в обидва колах однакова. Учасники зовнішнього кола кажуть своїм партнерам напроти фразу, що починається зі слів: «Ми з тобою схожі тим, що...». Наприклад: «Живемо на одній планеті, навчаємося в одному класі» і т. ін. Учасники внутрішнього кола відповідають: «Ми з тобою відрізняємось тим, що...». Наприклад: «У нас різний колір очей, різна довжина волосся» і т. ін. Потім за командою ведучого учасники внутрішнього кола пересуваються, змінюючи партнера (за годинниковою стрілкою). Процедура повторюється, поки кожний учасник внутрішнього кола не зустрінеться з кожним учасником зовнішнього кола.

Кросворд

Виконуючи цю вправу, учасники зможуть виявити ініціативу, організаторський талант та силу уяви, а також вивчити імена одне одного.

Кожний з учасників пише на аркуші паперу своє ім'я — в середині аркуша і зверху донизу (вертикально).

Після цього учасники ходять кімнатою, знайомляться між собою та намагаються пов'язати імена з літерами власного імені у вигляді кросворда.

Того, хто зможе за 5 хв використати максимальну кількість імен у своєму кросворді, символічно нагороджують групою: усі стають навколо переможця і протягом 10 с аплодують йому.

Три кольори

Для проведення вправи необхідні картки з написаними на них кольорами: «червоний», «жовтий», «зелений» (кількість карток має відповідати кількості учасників групи). Учасники отримують одну з карток. Ведучий оголошує, що зараз кожний нібито стає такого самого кольору, що позначений на картці. За командою ведучого підводитимуться ті, хто мають такий колір.

Наприклад, за командою: «Нехай підведеться той, хто має колір яблука» — підводяться всі учасники, тому що яблуко може бути і жовтим, і зеленим, і червоним. Щойно хто-небудь зможе точно визначити, хто якого кольору, він одразу скаже про це. Ведучий просить підводитися тих, хто має відношення до названих предметів, як то: порічка, перець, кавун, трава, світлофор, повітряна куля і т. ін. Кожному учасникові потрібно бути уважним, щоб визначити, у кого картка такого самого кольору, як і у нього. За сигналом ведучого учасники об'єднуються в групи за кольором та пояснюють, як вони знайшли одне одного.

Кольорова асоціація

Ведучий називає колір, учасникам потрібно згадати і назвати по колу те, що має цей колір. Наприклад — червоний: полуниця, помідор, мухомор, кров, пожежна машина.

Рахунок

Мета: позбавити внутрішнього напруження учасників; згуртувати групу шляхом спільного та одночасного виконання вправи.

Ведучий називає яке-небудь число, що не перевищує кількості людей у групі. Названа кількість учасників підводиться. Виконувати вправу необхідно синхронно, учасники не повинні домовлятися.

Весела лічба

Вправу можна використовувати для розвитку мислення та уваги у школярів. Для проведення вправи заздалегідь готують комплект карток із цифрами від 0 до 9 (на кожну команду). Учасники групи об'єднуються у дві команди. Команди шикуються в шеренгу напроти ведучого, перед яким стоять два стільці.

Кожний учасник отримує картку з однією з цифр. Після того, як ведучий для команд зачитає приклад, учасники з цифрами, що складають результат, вибігають до ведучого та сідають на стільці у такому порядку, щоб можна було прочитати відповідь. Виграє команда, яка це зробить швидше і правильно.

Римуємо імена

Учасникам необхідно скласти дворядковий вірш про своє ім'я, що починається словами: «Мене звуть...». Наприклад:

—  Мене звуть Ніна, я вийшла з магазину.

—  Мене звуть Саша, в мене згоріла каша.

—  Мене звуть Ваня, в мене яблуко в кармані.

Будь ласка

1 варіант

Усі учасники гри разом із ведучим утворюють коло. Ведучий демонструє різні рухи (фізкультурні, танцювальні, жартівні), а учасники повинні їх повторювати лише за умови, якщо він до показу додає слова «будь ласка». Хто помилився, зали­шає гру.

2варіант

Гра аналогічна до першого варіанта, але той, хто помиляється, виходить на середину і виконує яке-небудь завдання (наприклад, пострибати на одній нозі).

Фраза по колу

Обирають яку-небудь фразу, наприклад: «У садку падали яблука». За командою, починаючи з першого учасника, усі по черзі вимовляють цю фразу. Кожний наступний учасник повинен вимовити її з новою інтонацією. Якщо учасник не може придумати нічого нового, він залишає гру — повторювати інтонацію не можна. Так продовжується, поки не залишається кілька переможців (троє-четверо), але якщо ніхто не в змозі нічого придумати, гра може завершитися і раніше.

Побажання на сьогодні

Вправу починають із того, що гравці щось бажають одне одному на сьогоднішній день. Побажання повинні бути короткими, бажано однослівними,

Один з учасників кидає м'яч тому, кому адресує побажання, і водночас вимовляє його. Той, кому кинули м'яч, у свою чергу, кидає його наступному учасникові і бажає йому щось на сьогодні. Необхідно уважно стежити, щоб м'яч опинився у всіх.